kellemetlen allergia

Tisztelt Doktornő! Van egy problémám, ezért fordulok Önhöz segítségért. Néhány éve tapasztaltam hogy a nyakam két oldalán viszkető, nagy kiterjedésű vörös foltok jelennek meg.Állati fehérjékre gyanakodott a háziorvosom. Sajnos az utóbbi egy évben rosszabbodott az állapotom. A vörös folt egy ponton megjelenik, véletlenül megvakarom, máris terjed tovább, megy körbe a nyakamon, vállamon az égető viszketés, és a fejbőrömön is megjelenik.ilyenkor még elég ha megfésülöm a hajam, de az is elég ha csak a bőrömhöz érek és már 10 körömmel vakarhatom a fejem.ez társaságban elég kellemetlen.Igyekszem uralkodni rajta, és nem vakarom meg, magától is megszűnik, ilyenkor a bőrömön lüktető érzés jelenik meg.Igyekszem elkerülni hogy hozzá érjek a bőrömhöz. A háziorvosom a tünet kezelésére Cetirizin-ratiopharm 10 mg filmtablettát írt fel, ami maximálisan segít.Szerinte a tünet kiváltója az a gyógyszer, amit 11 éve szedek, onkológián írják fel, Arilla a neve, illetve annak több változatát is szedtem. most fogják leállítani a gyógyszert.Egyik hétvégén elfogyott a Cetirizin, több napig nem vettem be, a vörös viszkető foltok mellett megjelent a fulladásos tünet is. Kalciumot vettem be és a nyakamat Rezex krémmel kentem be, amit szintén a háziorvosom írt fel. olyan erős fulladás jött rám, hogy attól féltem ki kell hívni az ügyeletet. Nem tudom mi okozza ezt az állapotot, a tünetek kezelése megoldott, de én a kiváltó okot szeretném megszüntetni, de nem tudom ebben ki tudna segíteni. A háziorvosom megelégszik annyival hogy szedem a gyógyszert, de én nem.Egyébként penicillin, tetrán, klorocid érzékeny is vagyok. A fehérje érzékenységet több mint 10 éve állapították meg, mivel az ilyen ételek fogyasztása hasmenést okozott, ezeknek a fogyasztását igyekszem minimálisra csökkenteni, bár 24 éves koromban eltávolították az epehólyagom. Volt két daganatos műtétem, rendszeresen járok vizsgálatokra, nincs vele semmi gond. Ennyit tudok írni magamról.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Hangonyi Csilla válasza állandó allergiás tünetek témában

Kedves Kérdező!

Tünetei okának kiderítéséhez részletes allergia vizsgálatra van szükség. Azt javaslom, keressen fel egy allergológiai rendelést. Ha kiderül, mi okozza az allergiás reakciót, és sikerül kiiktatni az életéből, nem lesz szükség állandó gyógyszerszedésre.

Panaszait okozhatja étel, élelmiszer adalék, gyógyszer, tisztítószer, vegyi anyagok.Próbálja meg régi bevált illatszereit, tisztító szereit használni, és vezessen ételnaplót. Jegyezze fel, hogy pontosan mikor jelentkeznek a tünetek.Ebből talán következtetni lehet az allergénre.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. december 26., 18:51; Megválaszolva: 2014. december 28., 21:25
Kérdések és válaszok: Allergia
Minden napom rettegés az allergiáim...
Üdvözlöm. Tavaly háromszor volt súlyos allergiás rohamom. Egyszer egy antibiotikum miatt, kétszer pedig hajfestéktől. Voltam allergia vizsgálaton...
Allergia vagy más?
November vége december elején volt egy tüdőgyulladásom. Láz nem volt, gyorsteszt és PCR teszt negatív volt. A fő tünet, ami most már 3 hónapja...
Kaphatok-e COVID-19 oltást?
Tisztelt Dr. Nő! Az lenne a kérdésem- sajnos súlyos pollen allergiában szenvedek és emiatt kereszt reakció alakult ki bizonyos növényi ételekkel...
Általános allergiavizsgálat
Tisztelt Doktor nő! Nem tudok olyanról, hogy Nekem lenne allergiám bármire is, de érdeklődnék, hogy teljeskörű általános allergiavizsgálatot ha...
Görcsöl és megdagad a nyelvem
Üdvözlöm. Nekem az lenne a problémám, hogy időnként begörcsöl és megdagad a nyelvem. Olyankor nyelni is alig tudok. Orvosnál még nem voltam vele...