Citosztatikum téma

Teendők kemoterápiás kezelés alatt és után kialakult ismeretlen eredetű láz esetén

WEBBeteg - Dr. Szabó Zsuzsanna, háziorvos, pszichoterapeuta szakorvos

Neutropéniás (kórosan csökkent fehérvérsejtszámú) betegek citosztatikus kemoterápiás kezelése során - akár a kezelés alatt, akár a kezelés után - nagyon gyakran alakulhat ki lázas állapot.

Kemoterápia - Tudnivalók

WEBBeteg - Dr. Horváth Balázs, általános orvos

A kemoterápiás kezelés során a betegeket olyan gyógyszerekkel (citosztatikumokkal) kezelik, amelyek a daganatos sejteket elpusztítják, vagy legalább szaporodásukat gátolják. A citosztatikumok nagy része a gyorsan szaporodó daganatsejteket szelektíven pusztítja, de sajnos az ép sejtekre is káros hatással lehet.

Már nem hiánycikk a citosztatikum

MTI

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) soron kívül intézkedett annak érdekében, hogy ne legyen probléma a daganatos betegek kórházi gyógyszerellátásában - közölte a biztosító az MTI megkeresésére.