Sziv ekg ultrahang covid után

üdvözlöm! próbálom részletesen leirni a kérdésem. idén március elején átestem a covidon enyhébb tünetekkel. Azóta eltelt 2 hónap viszont éreztem hogy valami mintha nem lenne rendben. szivtáji mellkas környéki szúró érzéseim voltak ezért kivizsgáltattam magam. A vérvételen csak a ferritin szint volt magasabb 363 mikrogramm / mol (troponin d dimer) rendben voltak. A mellkasröntgen paracardiálisan fokozott kötegezettséget mutatott de azt mondták az nem jelentős eltérés. A sziv vizsgálat eredményétől viszont kicsit megijedtem. A vizsgáló orvos szerint magas vérnyomás az oka. Azért kérdezem meg önt is mert neki nem tudtam megmutatni a tavalyi sziv vizsgálatom eredményét . Tavaly augusztusban vizsgáltak akkor azok a dolgok amik most eltérést mutattak ilyenek voltak: "a csúcsról normális nagyságú szívüregek Mitralis insufficiencia: nincs aortainsufficiencia: nincs tricuspidalisinsufficiencia: nincs A mostani vizsgálatokon április 21. csúcs felől: Konc. BKH mitrális insuffiencia: jelzett (E. 0.5 m/sec A: 0.7 m/sec) aortainsuffiencia: nincs tricuspidalis insuffiencia: 1.fokú számitott pulmonáris nyomás: 23+10 Hgmm. A diagnózis iez volt a mostani vizsgálat után: (konc.BKH ,TI grad 1) Hozzá kell tennem hogy általában 140/ 90 vérnyomást mérnek rajtam de pont akkor 160/95 volt. Másnap lementem a háziorvoshoz és akkor is 140/85-öt mértek. Kérdésem az lenne hogy ezektől az értkektől nyugodtan sportolhatok e? Mert bringázok rendszeresen és sokkal hamarabb elpörög a pulzusom mint korábban. Illetve Hogy ha általában 140/90 a vérnyomásom nem lehet hogy ezek a dolgok egy virusfertőzés következményei? Mert tavaly augusztusban teljesen negativ volt a leletem. Köszönöm válaszát K.lászló

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza COVID-után témában

Kedves Kérdező! A szívfal vastagodás hátterében magasabb vérnyomás, de intenzív sport is állhat. A szaporább pulzus, terhelhetőség csökkenés lehet a COVID következménye, legyen még türelmes fokozatosan növelje a sport intenziását. Bemelegítést levezetést soha ne hagyja el. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. május 01., 18:23; Megválaszolva: 2021. május 07., 00:00
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Melkasi fájdalom,balkéz zsibbasás
Tisztelt Dr. Molnár Dóra! November 20 án szokatlan rosszullét jött rám,gyengeség érzet,szédülés, bal kéz zsibbadás mellkasi szorítás....
Szívelégtelenség, hormonzavar
Tisztelt Doktornő! Pajzsmirígy alulműködésre L-thyroxint szedek kb. 72 mikrogrammot. Magas vérnyomásra szedtem 1 db 5/5 mg egiramlont, 1 db 1 mg-os...
Brilique 90mg gyógyszer
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A nagymamám 1 hónapja kapott szívinfarktust, amelyből sikerült azóta felépülnie, viszont szednie kell egy Brilique...
Szívritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! A minap elmentem futni és futás közben hirtelen nagyon gyors lett a szívverésem. Olyan érzés volt, mintha remegne a szívem....
Abláció utáni pulzusszám
Tisztelt Doktornő! Május 19-én pitvarbibrilláció abláción estem át, a műtétet végző orvos szerint jól sikerült a beavatkozás. Ő is...