• Egyoldali pupillatágulat

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/úr! Nov. 14-én a bal oldali pupillám kitágult. Voltam vele az ügyeleten, szemész orvos nem talált semmi sérülést rajta, az SBO-n csináltak CT-t azon sem találtak semmi elváltozást. Mielőtt kitágult a pupillám mosogatás közben elejtettem a tányért és lepattant a zománc a mosogató széléről éreztem hogy valami bele ment a szemembe nem tudom ennek van e valami köze hozzá. A kórházban mindennel ijesztgettek már, többek között, hogy agyvérzésem is lehet. Másnap mentem kontrollra egy másik orvoshoz, aki megnyugtatott, hogy semmi probléma, kisebb is a pupillám. Emlitettem nekik azt is, hogy a Berodualt es a Pulmicortot még csak 10 napja kezdtem el használni. Azt mondta a az orvos a Berodual is okozhat ilyet. Ez valóban így van? Azóta a Ventolint használom újra. Sajnos még mindig nagyobb a bal pupillám mint a jobb. Mennyi idő alatt állhat helyre? Szeretném kikérni az Ön véleményét is erről.

        Dr. Cserháti Zoltán válasza a anisocoria, pupilla témában

        Kedves Hölgyem! Mindenek előtt amikor a tányér eltört és érezte, hogy "valami belement" a szemébe olyan információ, ami fontos, hiszen akár idegentest is kerülhetett a szembe, amely okozhat ún. traumás mydriasis-t is - sok más eltérés mellett. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a pupilla kitágul és úgy is marad, leginkább valamilyen traumát követően. Azonban, mivel leírta, hogy több alkalommal járt szemész orvosnál és készült CT is (bár nem írta, hogy milyen típusú és mely területről) azt gondolom, hogy aggódni nem kell. Nem tudom, hogy a "tányér elejtése" és a pupillatágulat kapcsolatban állhat, de az is előfordulhat, hogy a vizsgálat során kapott pupillatágító szemcseppet és annak a hatása nem múlt még el. Ez általában néhány óra, de mivel fiatal, függ attól is, hogy mit használtak a kollégák. Sőt, még az is előfordulhat, hogy így született, hogy az egyik oldalon tágabb, és csak most vették észre. Sajnos nem tudok arra a kérdésre válaszolni, hogy a Berodual okozhat-e ilyet. Azt mindenképpen tudni kell, hogy a pupilla kóros "működésének" a hátterében állhat valamilyen központi idegrendszeri probléma is, ennek érdemes utánajárni. Remélem segítettem. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2018. november 18., 21:57; Megválaszolva: 2018. november 19., 22:34

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Mostanában nagyon sok foltot kezdtem el észlelni!Például ha egy világos felületre nézek lehet az fal tábla vagy az égbolt akkor sokszor ilyen fehér és fekete gömböket látok amik szem mozgatásra eltűnnek illetve elmozdulnak! Néha...
        Tisztelt Doktor úr! AZ ELŐZŐ VÁLASZÁRA SZERETNÉK REAGÁLNI, ÉS ÚJABB KÉRDÉST FELTENNI! Azóta voltam egy pár vizsgálaton, hogy kiderítsem mi lehet a probléma. Ha visszavennék -0,5-re a dioptriát, nem lenne meg az 1,0 vizus,...
        Üdv! Szűrkehályoggal műtöttek 14éves koromban. Kb. fél éve kezdődött hogy a jobb szememen úszó homályok megejelentek, ami már annyira nem zavar, viszont vam egy másik jelenség, fénynél általában odakint, ha egyik helyről átnézek...
        Gyerek szemébe ment a hintőpor kimostuk vízzel lehet nagyobb baj belőle? A szeme sarkából kitöröltük amit kikönyezett.
        Jó napot! Kb. 1 hónapja kezdtem érezni hogy szédelgek és előfordult hogy ha közelről távolra kellet néznem vagy fordítva mintha nehezebben fókuszáltam de ezek a tünetek nagyon rövid ideig tartottak általában munkában. Lehet hogy már azért...
        Tisztelt Doktor Úr! 25 éves Férfi vagyok. Márciusban elmentem a szemészetre, mert a jobb szememre homályosan láttam távolra. Sajnos meg mernék rá esküdni, hogy ez az egyik napról a másikra történt meg. A szemészeten az autórefraktométer...
        Évek óta rendszeren begyulladnak a szemeim, gyakran van kötőhártyagyulladásom.sok szemeszeten jártam már maszek, Semmelweiss, Kórház es a végeredmény mindig egy szteroidos csepp(ami segit de hosszu távon nem szabad használni),de mar sok felet...
        Tisztelt Doktor Úr ! Feleségem (72 éves) szemébe - véletlenül, 3 órával ezelőtt - egy kis csepp Canesten került. Viszkető szemét azonnal kimosta, a viszketés elmúlt fájdalma nincs. A további teendők ügyében kérem tanácsát.
        Jó Napot kívánok Doktor Úr! Győri Gábor vagyok! Azért fordulok önhöz,mert távkapcsolatban élek ,és a páromnak pár órája mosószer ment a szemébe! Ki mosta ugyan,de fáj neki és fel dagadt a szeme! Bement a kórházba,de több mint 2 órája...
        Tisztelt Doktor Úr! Napokban szem környéki fájdalmat tapasztalok. Jobb szem, alsó szemhéj tájékán, csak pislogásnál jelentkezik a fájdalom (becsukott szem mozgatása során nem) a fájdalomérzet: mintha nyomás lenne, szemem nem vörös azon a...