Mellékhatások szemcseppnél

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Maxidex szemcseppet és Tobradex szemkenőcsöt fogok használni mert ezt írta fel a szemész orvos. Mit jelent a szaruhártya sérülése? Nem veszélyes a látásra nézve? Ugyanis gyakori mellékhatásnak van írva Mi történik akkor ha elszíneződik a szaruhártya? Ami pedig a legfontosabb mit értenek szaruhártya átfúródás alatt? Ez nem okoz vakságot? Ez persze csak ritka mellékhatás. Kissé ijesztőek számomra ezek a mellékhatások és féltem a szemem. Elvileg 1 hét használattól nem vált ki súlyos gondokat de szeretnék biztosra menni hogy használhatom e őket. Gyógyszer allergiám nincs tudtommal. Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Cserháti Zoltán válasza szemcsepp témában

Tisztelt Uram!

A Maxidex és a Tobradex (mind szemcsepp, mind szemkenőcs formája) gyakran alkalmazott készítmények a szemészeti terápiák során. Utóbbi egy kombinációs készítmény, mivel antibiotikumot is tartalmaz a szteroid mellett.

Ezen készítmények betegtájékoztatóiban számos olyan mellékhatás van feltüntetve, ami első olvasásra ijesztő lehet, azonban ezek előfordulása - amennyiben a megfelelő módon alkalmazzák - csekély.

Véleményem szerint szemész szakorvosa előírása szerint nyugodtan használhatja ezeket a készítményeket.

Tisztelettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. február 18., 15:40; Megválaszolva: 2016. február 22., 19:09
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Szemcsepp kérdés
Tisztelt Doktor Úr! Érdeklődni szeretnék, hogy zöld hályogom van és fül orr gégész írt fel szemcseppet emadine-t mert allergiás eredetű...
Garasone szemcsepp
Kedves Doktornő! Pár hete arcüreggyulladás után arra lettem figyelmes. hogy sötét úszkáló pontokat, szálakat látok, amelyek ha egy bizonyos...
Szemcseppel kapcsolatos kérdés
Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! A jobb szememet nem tudom behunyni részleges arcbénulás miatt. Van egy Tears naturale II nevű szemcseppem. A kérdésem...
TopraDex szemcsepp használata
T.Doktornő! Ez év márc.7-én a budapesti uzsoki szemészeti klinikán retinaleválás miatt szemműtéten estem át. Azóta kétszer voltam kontrolon a...
Miért véres a szemem?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Számítógéppel dolgozom napi 12 órát.Régebben az iskolatáblához -0, 5-ös szemüveget írtak fel.Ezt már nem használom...