Tobradex szemkenőcs mellékhatásai

Tisztelt Doktor Úr / -nő! Sminktetoválást készítettem mindkét szemhéjamon alul-felül. A bal szemem másnapra alul bevörösödött és ha lefele néztem olyan érzés volt mintha lenne ott valami ezért elmentem a szemészetre ahol Tobradex szemkenőcsöt írt fel a doktor. Elolvastam a tájékoztatót és elég rémisztő dolgokat írt ezért az alábbi kérdéseim lennének. 1. Mi számít tartós használatnak, ugyanis azt írja a tájékoztató, hogy tartós használat esetén további komolyabb gondokat okozhat - mint glaucoma, szaruhártygyulladás, stb? 2. Ha többet használtam a kelleténél az első 3 alkalommal (sajnos csak ezután olvastam el a tájékoztatót) akkor az okozhatja az 1. pontban említett súlyosabb betegségek kialakulását, vagy ahhoz azért tényleg tartós és ennél nagyobb mennyiségű használat kell? 3. Meddig használjam? A doktor annyit mondott, hogy pár nap alatt javulnia kell, de azt nem mondta meddig használjam. 4. A szemnyomást ellenőrztessem rendszeresen? Vagy azt csak tartósabb (ami ugye nem tudom hány nap) használatnál kell? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Hangyál Éva válasza szemkenőcs témában

Kedves Kérdező!

A szteroid tartalmú helyi szemészeti gyógyszereknek valóban gyakran lehet mellékhatása, ehhez azonban vagy helytelenül megválasztott kezelési stratégia (szaruhártya elváltozás) , vagy hetekig akár hónapokig tartó használat (szürkehályog) kell. Szteroid kezelésnél - amennyiben nem egy többször fellángoló betegségről van szó - mindenképpen kontroll vizsgálat is szükséges, amihez hozzá tartozhat a szemnyomás mérése is.

Üdvözlettel: dr. Hangyál Éva

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. december 02., 13:12; Megválaszolva: 2013. december 04., 13:50
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Homályos látás, szemfáradtság
Tisztelt Doktor Úr! Január végén azt vettem észre, hogy a bal szememmel homályosabban látok. Szemészeten -1es cilinderes dioptriát állapítottak...
Dioptria kérdés
Tisztelt Doktorúr! A kérdésem ugyan nem szemészeti problémából eredő, de mégis nagy segítség lenne a szakmai válasza. Egy szerep...
Látásromlás oka így tisztázható?
Tisztelt Doktorúr! 22 éves fiú vagyok, és elég hirtelen kialakuló látásromlás miatt megyek a szemészetre. Ott végeznek elvileg egy "szemnyomás"...
Áttetsző dudor a szemfehérjén
Tisztelt Doktor Úr! Néhány napja reggel lettem figyelmes a jobb szememen megjelent áttetsző dudorokra. Napközben “bejáratódott” elmúlt a...
Látási problémák
Kedves Doktor Úr! Pár hete furcsán látok, olyan a látásom, mint aki egy kicsit részeg, nehéz a fókuszálás, nagyon fárad a szemem. Száraz is...