Vérzés a szemfenéken

Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! Autoimmun betegség (SLE) miatt több szemészeti vizsgálaton és lézerkezeléseken estem át. Szedett gyógyszereim: Imuran (125), Astrix, Chinothal (3x1), Rutascorbin, Syncumar (2 mg), szemcsepp: Tobradex, Nevanac. Két hónapja a Syncumar adagjának emelését követően bevérzés alakult ki a szemfenéken. Erre kaptam Nevanac szemcseppet és csökkentettük a Syncumart. Vérvételt követően a Syncumar adagját újra megemelték, aminek következtében újabb bevérzés alakult ki. Most arról szeretnék kérdezni, hogy a vizsgálatok során alkalmazott szemcseppek (pupillatágító, pupillaszűkítő) befolyásolhatják-e az állapotomat, mert már sokadszor is azt vettem észre, hogy a vizsgálatot követő napokban vagy egy hétig is a tünetek jelentős rosszabbodását érzem. Vagy ennek során a már korábban kijutott vér újra központibb helyre kerülhet, ami jobban zavarja a látást? Illetve amíg teljesen fel nem szívódik a vér, addig hol olyan helyen van, ami kevésbé, hol olyan helyen, ahol jobban zavarja a látást? Köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Juhász Levente Ákos válasza a szemfenék témában

Tisztelt Kérdező! A pupilla tágítás-szűkítés magát a vérzést nem súlyosbítja. A panaszok mögött az lehet, hogy szűk pupilla mellett kevesebb fény jut a szembe, és ez az üvegtestben lévő vérrel együtt ronthatja a látását.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. szeptember 14., 09:32; Megválaszolva: 2013. október 14., 22:14
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Remeg egy pont a látótérben
Tisztelt Doktor Úr! Már egy jó ideje, azt vettem észre, ha nézek előre egy kicsi pont "remeg","rezeg". Ezt a panaszt inkább sötétebb szobában vettem...
Látótér vizsgálat
Tisztelt Doktor Nő/Úr! A mai napon látótér vizsgálaton vettem részt,zöldhályog gyanú miatt. Segítséget szeretnék kérni a lelet...
Oct vizsgàlat
Üdvözlöm! Az lenne a kèrdèsem hogy most voltam szemèszeti vizsgàlaton ahol kitàgitott pupillàval csinàltak vizsgàlatokat. A papirra az van írva...
Apró foltok a látótérben
Tisztelt Doktor Úr, olyan problémával fordulok Önhöz, hogy körülbelül 2 éve néhány apró folt jelent meg a látóteremben. Nagyon aprók, és...