GAD

Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Generalizált szorongást diagnosztizáltak nálam, amire először gyógyszeres kezelést írtak fel. (Xanaxot) . Én szerettem volna inkább más utat választani, ekkor relaxációs gyakorlatokat ajánlottak. Sajnos ezek nincsenek különösebb hatással rám. Mostanában több tünet jelentkezik, a legzavaróbb a folyamatos kézremegés és heves szívdobogás. Próbálkoztam már gyógynövény alapú készítményekkel is, de azok sem használtak. Nagyon kellemetlen, hogy egyre nehezebben viselem, ha közösségben kell lennem. Sok kényszeres cselekvésem van, és egyre többször képzelek el különböző szituációkat, aminek néha az az eredménye, hogy észre sem veszem és órák telnek el. Nehezemre esik a tanulásra és a munkára koncentrálni. A vérnyomásom is folyamatosan magas. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e komolyabb következménye a GAD-nak, ha nem szedek rá gyógyszereket? És esetleg van-e olyan gyógyszer, ami enyhébb a Xanax-nál, és nem kell félnem, hogy hozzászokik a szervezetem. Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Diószegi Judit válasza pszichiátria témában

Kedves Levélíró!

Érdemes lenne ismét pszichiátert felkeresnie. Lehetséges, hogy a GAD mellett egyéb szorongásos kórkép, depresszió, kényszerbetegség (kényszergondolatokat említ) alakult ki Önnél. De ezt csak a részletes vizsgálat tudja eldönteni. Ezeknek a betegségeknek a kezeléséhez hozzátartozik az antidepresszáns készítmények szedése, lehetséges, hogy szüksége lesz rá. A pszichoterápiákról, így a relaxációs gyakorlatokról is tudnia kell, hogy hosszabb idő, míg hatni kezdenek, melyet ki kell várni. A diagnózistól függ, hogy milyen típusúra lenne szüksége. Keressen fel ismét pszichiátert.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. december 04., 19:11; Megválaszolva: 2010. december 07., 15:32
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Nárcizmus és agresszió
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Egy hozzám közel álló család komoly bajban van. A szülők elváltak, 3 gyermek van, közülük a legfiatalabb 16 éves...
Cypralex
tisztelt doktorno. tizenot eve levagyok szazalekolva.pszhiitriai gyogyszereket szedek.mar nagyon sok felet.tizenot evig szedtem a leponexet mivel mar a napi...
Pszichés betegség
Tisztelt Doktor úr/nő! Egyszerre több gonddal is küzdök, és sajnos nem találok rájuk megoldást! Pszichés alapon jelentkeznek különböző...
Depresszió, kényszerképzetek
Egy nagyon komoly betegségről szeretnék kérdezni illetve azt szeretném megtudni, hogy mit lehet tenni ebben a helyzetben. Testvérem 32 éves. Nagyon...
Van megoldás?
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Közeli családtagom, 65 éves ffi.lassankezd leépülni szellemileg, gyakran nem találja a parkolóban az autót, vagy nem...