Antidepresszáns - szex?

Mitől van az, hogy egyáltalán nem kívánom a szexet. Amióta megszülettek a gyermekeim azóta érzem ezt. Nagyon szörnyű, mert állandó konfliktust okoz, amit a férjem részéről teljes mértékben megértek, de nem tudok ellene mit tenni. Antidepresszánst szedek, amiről tudom, hogy van ilyen mellékhatása, de a gyógyszert muszály szednem, mert abbahagyása, vagy csökkentése esetén is rögtön visszatér a betegség (pánikbetegség + depresszió 11 éve) . És aki ismeri ezt a betegséget, az tudja, hogy milyen szörnyű és az ember mindent beszedne annak érdekében, hogy ne érezze soha többé. A gyerekek születése előtt nem voltak ilyen problémáim, sőt, általában én voltam a kezdeményező fél. Úgy érzem, hogy nincs ebből kiút és már javasoltam a férjemnek hogy  váljunk el, csak hogy megoldódjon valahogy ez a probléma, a mindennapos veszekedés. Mit tegyek? Van ebből kiút? Lehet, hogy valami teljesen más a probléma? Esetleg önértékelési zavarok?

WEBBeteg szakértő válasza antidepresszáns témában

Kedves Kérdező!

Csökkent szexuális vágyat többféle problémakör okozhat önmagában vagy együttesen. Mivel korábban nem volt ilyen jellegű problémája, ezért az okokat a gyermekei születése utáni időszakban kell keresnünk.

 

Lehetséges az erejét meghaladó otthoni és/vagy foglalkozását érintő munka miatti kimerültség. Előfordulhat, hogy az intimitás és spontaneitás hiánya miatt a szexuális életet kötelezőnek, tehernek érzi. A gyermekvállalás után vajon elégedett önmagával, külsejével, megerősíti-e ebben férje, kap pozitív visszajelzést? Hiszen ez bizony önértékelési zavarhoz vezethet, lehet, nem érzi magát vonzónak. Előfordult-e közvetlen környezetében valamilyen megterhelő esemény, stresszhatás? Depresszió következményeként is kialakulhat csökkent szexuális vágy, csakúgy, mint bizonyos antidepresszáns gyógyszeres kezelés mellékhatásaként. Át kellene gondolnia az előbbiekben felsorolt problémaköröket. Részletesen tekintse át családi és párkapcsolati életét. Beszélje át férjével kapcsolatukat, szexuális életük részleteit. Miért működött korábban intim kapcsolatuk, vajon mi az, ami most hiányzik belőle? Amennyiben ez segítő szakember nélkül nem sikerül, keressenek fel pszichoterapeutát, indokolt lehet az egyéni pszichoterápia vagy párterápia. Így a kiváltó okra is fény derül, célzott terápia indulhat

Emellett, mivel pánikbetegségben és depresszióban szenved, indokolt, hogy konzultáljon pszichiáter szakorvossal a megfelelő gyógyszeres kezelést illetően, hiszen szükség lehet esetleg a gyógyszeres kezelés megváltoztatására is.

 Üdvözlettel: Dr. Diószegi Judit, pszichiáter

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Diószegi Judit, pszichiáter
Kérdés: 2009. október 15., 08:30; Megválaszolva: 2009. október 15., 08:30
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Milyen esetben alkalmazzák az alábbi...
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár napja, a pszichiáterem felírt nekem egy antipszichotikumot. Amitrex 200mg...
Paroxat csökentése
Jó napot! 1 év 5 honapja szedem a paroxátot és egy hete már csak minden másokik nap egy felet, és azota ugy érzem megvonási tüneteim vannak.ez...
Antidepresszáns
Tisztelt Válaszadó! Pár hete szedek antidepreszánst és van még néhány kérdőjel bennem! Egyrészt azt olvastam, hogy veszélyes alkhollal keverve....
Antidepresszáns
Tisztelt Doktornő/ur! Az lenne a problémám, hogy 6, 5-ös éhgyomri vércukorra a családorvos diétázást javasolt, nem tudom biztosan, hogy ez...
Kerékpározás Mirzatennel?
Tisztelt doktornő/doktorúr!   Sporttal kapcsolatos kérdést tennék fel, remélve, hogy választ tudnak adni. A...