Mennyi idő után múlnak el az SSRI hatásai?

Jó napot kívánok! 2003 áprilisától 14 évig szedtem fevarint és frontint pánikbetegségre, '17 tavaszán - ha túl soká is tartott felismerni, bőven tudok ezek nélkül is élni - sikerrel elhagytam a meglévő kis adagot belőlük és rendben is voltam, bár a súlyom 175 centihez 83 kg alá még egészséges táplálkozással sem igen akart menni - '18-ban inzulinrezisztenciát állapíottak meg. 2020 júniusában viszont áttértem vegán életmódra, ami csodákat művelt a testemmel: elképesztő energikus voltam, súlyom 75-78 kiló közé süllyedt vissza, úgy ment a sport, mint a húszas éveimben - az inzulinrezisztenciám visszahúzódott. Egy magánéleti trauma miatt fellépő kínzó testi tünet - a pánik nem tért vissza, a megélt stressz hatására erősen bezsírosodott az arcbőröm - miatt azonban, mikor kiderült mi okozza, sajnos orvos javaslatásra scippát és frontint (a legkisebb adagot nap 1x) kezdtem szedni, és hónapról hónapra éreztem, hogy bár idegileg "jót tett", a súlyom a vegán életmód mellett is elkezdett felfele kúszni, az energiaszintem pedig nemcsak a felszedett kilók miatt, érezhetően más okból is lecsökkent. 2022 április végére mindkét gyógyszert elhagytam - szépen, fokozatosan -, de a súlyom az odafigyelésem ellenére sem akar megmozdulni, a sport pedig nyilván ezért is, de energiaszint miatt is gyengén megy. Pszichésen, lelkileg teljesen jól vagyok, megházasodtam, boldogok vagyunk, de szeretném visszanyerni fizikálisan is a legjobb önmagam. Ön szerint mennyi idő, míg az SSRI és annak mindenféle hatása kipörög a szerveztből és helyreáll hormon és sejtszinten (arra gondolok, hogy a cukorháztartást (is) bolygathatta, mert az IR megint megjelent)? Mivel tudnám támogatni a testem? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszerek kiürülése témában

Tisztelt Kérdező,

Az elmúlt fél évben a fenti gyógyszerek már kiürültek a szervezetből, azok közvetlen hatásával már nem kell számolni.

Érdemes lenne egyéb vizsgálatokat is végezni, az esetleges belszervi ok/ok/ felderítésére / pajzsmirigy működés pl./

Az is elgondolkodtató, hogy a megváltozott élethelyzet nem játszik-e közre változásokban. Úgyhogy azt javaslom, próbáljon túl lépni a gyógyszerek okozta hatáson.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. szeptember 07., 13:46 ;Megválaszolva: 2022. szeptember 07., 21:48
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség vagy valami más?
Tisztelt Doktornő! Egy olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy júniusban volt egy pánikrohamom a munkahelyemen miután ez megtörtént elkezdtem félni a...
Antipszihotikumról
Üdvözlöm! Paranoid skizofréniában szenvedek. Abilify mainteva injekciót kapok havonta es minden este 0.5 rivotrilt szedek, a háziorvos mondta, kicsit...
Személyiségzavar
Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék, hogy cikkek, könyvek, tanulmányok és személyes tapasztalatok alapján meg lehet-e állapítani valakiről nagy...
Mit tegyek, ha beleszerettem az...
Tisztelt Doktornő! 3,5 fél éve kezelnek a pszichiátrián kevert szorongásos-depressziós zavarokkal. A szorongás-depresszió-félelem kezdeti...
szkizotipiás rendellenesség
T. Doktornő, érdeklődtem 23 éves Fiam szkizotipiás rendellenességével kapcsolatban. Köszönettel megkaptam a válaszát. Az lenne a kérdésem, van...