Immovane elhagyása

Tisztelt Doktornő! Édesanyám, 85 éves, és egész életében alvásproblémái voltak, ezért altatót szedett. Csak azzal tud elaludni. Kb 15 éve a háziorvosa Immovane-t írt fel neki, azóta idén januárig azt használta folyamatosan. Januárban készlethiány miatt a gyógyszertárban Zopiclone-t adtak az Immovane helyett. Megnéztük a hatóanyagát, az Immovane-val egyenértékű volt, ezért mertük odaadni édesanyámnak. 3 nap után édesanyám szédült, és kettős látása lett, nagyon rossz napokat élt át. Ezért azt mondta, hogy abbahagyja a Zopiclone-t. Így eltelt néhány nap. Elolvasva az Immovane leírását, mondtuk neki, hogy az Immovane-t huzamosabban nem is szabadott volna szednie, így elhatározta, hogy akkor nem szedi ezeket a gyógyszereket, mert árt neki. Így Valerianát vettünk neki, ami nem használ annyira mint az Immovane, de azt mondta, inkább ezt, minthogy mérgezze a szervezetét tovább. (Tegnaptól Valeriana Max-ot szed, 1-t naponta.) Kb. 2 hete panaszkodott, hogy hangot hall a szomszédból. Van amikor este 6-kor, van amikor éjjel 11-kor bekapcsolja a "zenegépet" a szomszéd, és hajnalig megy. Megbeszéltük, hogy ha újra hallja a hangot, akkor átmegyünk, és mi is meghallgatjuk, esetleg felvesszük "bizonyítékként", mielőtt bekopogunk a szomszédhoz. Tegnapelőtt szólt, és átmentünk párommal együtt, és nagyon meglepődtünk, mert semmi zajt nem hallottunk, miközben ő folyamatosan hallotta a hangot. Úgy szokta mondani, hogy monoton hang, mintha egy ravatalozóban lenne……Napközben nem, csak esténként jelentkezik leginkább, amikor csend van. Elolvasva a gyógyszer leírását, azt gondoljuk, hogy elvonási tünetei vannak, és hallucinál. Ezt mondtuk neki is, és megnyugodott, hogy nem zavarodott meg, hanem ez "csak" a hallucináció. Mit tudunk tenni annak érdekében, hogy ez a belső hang megszűnjön? Lehet-e tenni bármit ez ellen? Van esetleg olyan szer, amivel a hallucináció megszűnik vagy tompul? Nagyon rossz érzés lehet neki, még akkor is, ha azt mondja, hogy megérti. Elmesélte, hogy amikor jön a hang, megbeszéli vele, hogy nincs semmi baj, nem kell félni, ez csak hallucináció……na de attól még hallja.: - ( Azt tudni kell, hogy 3 éve nem megy ki a lakásból, mert bizonytalanul jár (térde miatt) , otthon elvan, mozog, ellátja magát, de kint sétálni már nem tud. Ha orvoshoz megyünk, akkor kocsival elvisszük, de az is 3 napig stresszt okoz neki emiatt. Folyamatos vizsgálatokra így nem tudna menni. Édesanyámnak Pacemakere van 20 éve, a készülék nélkül a szíve csak 30%-os teljesítményt nyújt. Évente megyünk kardiológiai kontrollvizsgálatra. Naponta a következő gyógyszereket szedi emellett: Monopril 20 mg, Duopril 20mg, Simvastin 10 mg, Lixiana 30mg, Nootropil 1200mg, Concor 5 mg. Nagyon várjuk a Doktornő válaszát. Köszönettel: Gabriella

Dr. Pálvölgyi Rita válasza altató elhagyása idős korban témában

Tisztelt Kérdező,

Az Imovane utángyártott készítményei ugyanazt a hatást kell, hogy kifejtsék, mint az eredeti készítmény. Azt el tudom képzelni, hogy esetleg kisebb adagot kapott, és ezért jelentkeztek már az elvonási tünetek. A hallucináció is lehet megvonásos tünet, különösen idősek esetében, ahol a vérellátás már nem megfelelő, az erek meszesek. Bár az elvonásos tünetek rendszerint megszűnnek maguktól, az érrendszer támogatásával / agyi értágítók szedésével/ hozzá lehet járulni a tünetek megszüntetéséhez. Emellett este kis dózisú neuroleptikum hatékonyan kezeli a leírt panaszokat. A területi Ideggondozó segítségét lehet kérni.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. január 28., 10:18; Megválaszolva: 2022. február 01., 10:33
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Érdeklődés egy betegséggel...
Kedves Dr. Pálvölgyi Rita! A kérdést nem magammal kapcsolatban, hanem egy nagyon kedves barátommal kapcsolatosan szeretném feltenni. Egy 48éves...
Scippa szedése súlyos depresszióra
Tisztelt Dr.nő! 23 éves, fiatal lány vagyok és lassan 5 éve szedem a Scippa antidepresszánst a Yarocen alvás segítő mellett. 2021 nyarán jött egy...
Kényszerek
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám, hogy állandóan szorongok, valamin, mások szerint alaptalan dolgokon. Ahogy egy szorongás elmúlik, rögtön...
Pánikrohamok
Üdvözlöm! Mostanában nagyon sokszor előfordul, főleg a munkahelyemen, de moziba, plázában is, hogy elkezdek valakivel beszélgetni, és pár perc...
Diagnózissal kapcsolatos kérdés
Tisztelt Doktornő! Az elmúlt 1 évben háromszor feküdtem pszichiátriai osztályon. Második alkalommal pszichodiagnosztikai vizsgálatok...