• Mit tehetek, ha a beállított gyógyszereim mellett is rosszul vagyok? Tanulást segítő gyógyszer?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! Az elmúlt években gyógyszerbeállítás kísérleteztek nálam többször is súlyos depresszió, szorongás, alvás és hangulatzavar miatt. Jelenleg ezeket a gyógyszereket szedem: kventiax (450mg), rivotril (3mg), lamolep (100), yarocen (45)mg. Úgy tűnt, hogy végre megtaláltuk a megfelelő gyógyszer kombinációt, ugyanakkor az elmúlt pár napban nagyon impulzívnak éreztem magam. Legszívesebben kárt tennék magamban. A mai nap késsel a kezemben azon gondolkodtam, hogy felvágjam-e az ereimet (helyette persze bevettem pár rivotrilt és eltereltem a figyelmemet ahogy mindig tenni szoktam). Jelenleg történtek körülöttem megterhelő dolgok is és valószínűleg a vizsgaidőszak sem fog úgy sikerülni, ahogy elterveztem (egyetemista vagyok). Teljesen viagasztalhatatlannak érzem magam és újra nem tudok dolgoknak örülni. Ezt nem merem (és nem is fogom) elmondani a jelenlegi pszichiáteremnek, mert semmilyen viszony nem alakult ki közöttünk. Váltani szerettem volna, de a jelenlegi helyzet miatt nem sikerült. Igazából ő amúgy is csökkenteni akarná a gyógyszereket. Általában minden pszichiáter kiakadt, hogy ennyi gyógyszert szedek és emiatt elakarták venni. Én azon akadok ki, hogy ennyi gyógyszer mellett is erősen kontrollálnom kell a viselkedésemet, hogy tettlegességig ne jussak el. Ezenkívül van egy állandó félelmem, hogy valaki megöl vagy bántani fog (tudom azt is, hogy ez csak az én szorongasom és képzeletem). Járok terápiára is nagyon hosszú ideje. Ebben az esetben a pszichiáterek oldaláról tényleg az lenne a legmegfelelőbb, ha csökkentenék a gyógyszeremet, mert olyan sokat szedek és úgyis ezt fogom érezni bármit is szedek vagy teszek, mert nem fog elmúlni? Ilyenkor újra kezdik a gyógyszerbeállítást esetleg? Tényleg rémisztően sok gyógyszert szedek? Mindig azt láttam a pszichiatereken, hogy megijedtek, hogy ennyit szedek és egyből mindent csökkenteni akartak, amivel egyszer már megjártam, mert kórház lett a vége annyira depressziós lettem. A másik kérdésem inkább a tanulást segítő gyógyszerekkel kapcsolatos. Az elmúlt időszakban nem tudtam aludni, illetve nehezen koncentrálok a tanulásra is. Mit gondol arról, hogy Nootropilt szedne valaki amiatt, mert a hangulata és a helyzet miatt nehezen koncentrál? Egyébként amúgy is nehezen szoktam, de most különösen. Attól tartok, hogy a pszichiáterem nem ajánlana fel olyat, ami átsegítene a következő 2 hétben, hogy tényleg aktívan menjen a tanulás és ne legyen problémám. Vagy ilyet lehet kérni ebben az esetben? Ha mégsem támogatná, akkor is tudnék ilyet szerezni, de jobban örülnék annak, ha egy pszichiáter is bele egyezne, hogy tudja, hogy miket szedek. Ilyet kérni mennyire szokványos? Erről mi a véleménye? Lehet, hogy átmenetileg még altatobal is kiegyeznék, mert annyira kimerült vagyok állandóan. Tehát igazából pont ezt próbálom az orvosoknak elmondani, hogy hiába a sok nyugtató és kventiax, ha nem alszok, fáradt vagyok, nem koncentrálok és nehezen kontrollálnom magam. Előre is köszönöm a segítségét és a válaszát!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a Hangulati- és koncentrációs zavar témában

        Tisztelt Kérdező, A fenti gyógyszerek egyike sem haladja meg a terápiás adagot, de együtt valóban komoly pszichiátriai betegségek mellett indokolt szedni. Lehet, hogy a koncentrációt már ez a nagy mennyiségű gyógyszer gátolja. A Nootropiltól nem várnék komolyabb eredményt, mert az elsősorban az időskori agyér problémák kezelésére szolgál. Mégis csak az volna a legjobb megoldás, ha felvázolná a helyzetét, a problémáját a pszichiáterének, és kérné az együttműködését a gyógyszerek módosításában. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. április 23., 02:46; Megválaszolva: 2020. április 25., 21:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Cikáznak a fejemben a gondolatok, szavak, mondatok/mondatrészek, amik egymással nincsenek összefüggésben. Egy káosz van a fejemben és ezek a gondolatok zavaróak, "hangosak". Úgy értem a hangost, mint mikor egy...
        Tisztelt Doktornő Segítséget szeretnék kérni a fiam barátnőjének 2 éve járnak a szülei elváltak s az apja 14.éves korától gyógyszereket szedett vele most 22 éves, a pszichiáter csak 1x látta akkor írta fel a 8 év alatt nem találkozott...
        Jó napot kívánok. Szeretnék egy kicsit Magamról mesélni. 2017 márciusában testi tüneteket vettem észre magamon. Mellkasszorítás-gombóc a torokban-fulladás/nehéz levegő érzés-bal kar gyengeség/zsibbadás- fogyás- alvatlanság- állandó...
        Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig a gyógyszereket az első alkalomkor, betartottam abszolut a szabályokat...és mégis..újra...
        Kedves Doktornő! Már nagyon sok éve szenvedek pszichés problémákkal. Sok problémám van, de a legnagyobb nehézségek a nagymértékű szorongás és félelem. Állandóan attól félek, hogy valami történni fog. Minden napos visszatérő félelmem,...
        Jó napot kívánok! Novemberben az egyik reggelen, félálomban nagyon erős halálfélelmet éreztem, ami azóta sem múlt el. 3-4 hónapig napközben is éreztem,utána egy ideig csak amikor elaludtam és félálomban voltam. Először 8 éve jelent meg...
        Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem. Mivel az alvásom is borzalmas volt ebben a közdelembe, így az orvos antipszichotikumot írt fel....
        Jó napot. Van egy olyan problémám miszerint egy debreceni orvos felírt nekem amizulpiridet. 200 mg dózisban 2x1 tablettát, két évvel ezelőtt. Mikor nem szedem be akkor tisztán gondolkodok, nem érzek nyomást a fejemben de ha beszedem, eléggé...
        Ödvözlöm az édes apám már lassan három hete van depresszióban mit javasol . Kérhetnék egy telefonszámot ? Nem tud aludni Szedte Frontint de attól rosszul lett és ezért abbahagyta és most szedi a Stihl NOX ot és azzal pár órát tud aludni de...
        Tisztelt Doktor! Az volna a kérdésem hogy depresszió lehet-e?! Le tört érzés nincs koncentrációm és a memoriám is nagyon gyenge! és közbe régi emlékeim vannak elém kivetítve valamikor nevetek is pont úgy mint az emlékembe vagy ha meg...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Hüvelygomba és fogamzásgátló
        Sok nő küzd visszatérő hüvelyfertőzéssel, melyek között gyakori a gombás eredetű.
        Online konzultáció
        Milyen az online konzultáció megítélése itthon? Bíznak benne az emberek?
        Allergiás?
        Nem az orrunk az egyetlen testrész, amely allergia esetén érintett lehet.