• Seduxen elhagyása

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! 36 éves vagyok, kb. 17 éves korom óta szedek Seduxent. Rokontól „kölcsönöztem”, most háziorvos írja. Kezdetben csak alkalomszerűen, vizsgák stb. előtt, mikor dolgozni kezdtem egyre rendszeresebben: először alváshoz felet, majd fokozatosan egyre többet, jelenleg több mint 2 éve napi 2 szemet, vagyis 10 mg-ot. Nagyon ritkán veszek be többet, nagyon vigyázok hogy a rendszeres fogyasztás ennél feljebb már ne menjen, azt hiszem ez se számít túl nagy dózisnak. Eleinte semmit se tudtam erről a gyógyszerről, de most már rengeteget olvastam a benzodiazepinekről és a diazepamról, mivel szeretnék megszabadulni tőle. Az a gondom, hogy fogalmam sincs, ennyi idő után van-e még bármilyen hatása rám. Alapvetően szorongó alkat vagyok, pszichiáter generalizált szorongást és szomatizációs zavart állapított meg, depressziós és pánikbeteg nem vagyok. Általában rosszul hat rám más emberek közelsége, zárt terek, a túl sok hang-és vizuális inger (pl. pláza), távolabb menni a megszokott környezetemtől, ill. lényegében minden helyzet amiből nem tudok azonnal kiszabadulni. Klasszikus esetben ilyenkor szédelgek, izzadok, ájulásérzés fog el stb. Emellett hajlamos vagyok hipochondriára, sokat szédülök, elég súlyos izomfájdalmaim vannak és állandóan fáradt vagyok – sok negatív orvosi vizsgálat után ezért is küldtek pszichiáterhez. Más kérdés, hogy a tüneteim egyre nagyobb részéről bizonyosodik be, hogy valós betegség is van a háttérben, illetve mivel a pszichiáter se tudta egyértelműen megállapítani mi a helyzet, 1 év után nem mentem többet. A lényeg, hogy se a Seduxent, se mást nem akarok szedni többé, mert van egy olyan gyanúm, hogy a fáradtságban és az ok nélküli szédülésben szerepe lehet. Lehetőleg mindig ugyanakkor, ugyanannyi gyógyszert veszek be, mégis minden napom más: egyszer simán lebonyolítok egy nagybevásárlást, másnap a bejáratig se jutok el. A szorongásom miatt elvileg csak idegen helyen lennének problémáim, de gyakran otthon, nyugalomban is szédülök, a munkahelyemen meg jól vagyok, vagy éppen fordítva. Próbáltam fokozott stresszhelyzetben plusz gyógyszert, egyszer mintha hatna, máskor nem. Szóval az lenne a kérdésem, milyen módszert javasolna a gyógyszer elhagyására? Elnézést a nagyon hosszú kérdésért, válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a Seduxen elhagyása témában

        Tisztelt Kérdező, Az elhagyást fokozatosan, néhány hét, akár hónap alatt javaslom. Azt kezdje felezni, amit könnyebben tud nélkülözni, majd tovább csökkentse felesével. Ha ez így nem menne, be lehet állítani antidepresszánst, ami csökkenti a szorongásokat és a testi tüneteket is. Azt azonban nem szoktuk 6 hónapnál rövidebb ideig szedni, és persze szakorvosi kontroll javasolt mellé. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. február 11., 15:35; Megválaszolva: 2020. február 11., 16:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Két éve vannak erős panaszaim. Folyamatos fájdalmat éreztem a tarkómnál-nyakamnál, a vérnyomásom gyakran kiugrott. Mindenre kivizsgáltak, csak a nyaki csigolyáknál volt egy kis elváltozás. A vérnyomásomra szedek...
        Kedves Doktornő! 41 éves leszek. Három gyermekem van.Több mint 10 éve szedek pánikbetegségre Citapram tablettát. A gyógyszer mellett teljesen tünetmentes vagyok sportolok dolgozom. Elhagyni próbáltam de sajnos visszajöttek a tüneteim.Jelenleg...
        Üdv, Nehéz leírni,de megpróbálom.Néha kicsinek,néha nagynak érzem magam szó szerint nem olyan átvitt értelemben,hogy ha becsukom a szemem,lüktet és olyan mintha hirtelen összemennék vagy megnőnék.Ez valamilyen létező...
        Üdvözlöm!-olyan kérdésem lenne hogy a Citapram 20 mg reggel és a Mirzaten 15 mg este,összeférhető gyógyszer?
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...