• Szorongás, pánik még mit tehetnék?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdv! 2,5 hónapja szedem a Rexetint 20 mg, szorongásra, egy egész tablettánál tartok már. Az elején kezdtem negyeddel egy hétig, majd féllel egy hétig, majd 3/4-ed. Járok orvoshoz is rendszeresen, és elkezdtem intenzíven (heti 4x5x) sportolni is, amit nagyon szeretek. Sok célom van az életben még. Viszont a rettegés, a derealizáció teljesen lehetetlenné teszi ezt. Azt gondolom 2,5 hónap alatt azért ennek hatnia kellett volna. Most 4 napja borzalmasan érzem magam, mintha az elmúlt pár hét munkája magammal a kukába esett volna. (bár menzesz hetem van lehet befolyásolja), félek hogy végül tuti elmebajom lesz és menthetetlen leszek, a derealizácó pedig teljes félelemben tart, holott próbálok szembe menni vele, hogy ez csak félelem. Kérdésem, hogy indokolt a gyógyszerváltás, elmúlik ez valaha? ebből az állapotból lehet valami súlyos elmezavar? nekem nagyobb trauma nincs a háttérben, illetve bárhova elmegyek gond nélkül, társaságba is stb, inkább magától ettől az állapottól félek. Mindenféle vizsgálaton voltam már (hormon, vér, ekg) minden teljesen jó. Kérem minden kérdésemre válaszoljon.

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a Szorongás, derealizáció témában

        Tisztelt Kérdező, 2.5 hónap alatt valóban ki kellett már alakulni a Rexetin hatásának. A gyógyszeradag emelése és a gyógyszerváltás is felmerül. Emellett pszichoterápiás folyamat segítheti a szorongások hátterében álló lelki tartalmak feltárásában, illetve a szorongások leküzdésében. Hogy mi állhat a szorongások hátterében, és ez mihez vezethet, erre nem tudok felelősen válaszolni. Annyit mindenképp írhatok, hogy a szorongásos betegségek döntő többsége nem jár elmezavarral. A pánikbetegségnek pedig része a " megőrüléstől" való félelem. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. május 08., 09:19; Megválaszolva: 2019. május 12., 07:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Szorongas/enyhe pánik és enyhe hasmenésés tünetekre Atarax 25mg-ot írtak fel (IBS jellegű tünet). Fél szem reggel és fél szem este, időszakonként ha a problémám előjön. Ez főleg extrém stressz esetén jön elő...
        Tisztelt Doktornő! kérdésem az lenne, hogy milen eséllyel indulok a leszázalékolásra skizofréniával? 2014-bne állapították meg a betegségemet, sajnos a munkahelyi stresszt nehezen viselem, az orvosom pedig a 3 műszakos munkavégzést nem...
        Üdv! 2,5 hónapja szedem a Rexetint 20 mg, szorongásra, egy egész tablettánál tartok már. Az elején kezdtem negyeddel egy hétig, majd féllel egy hétig, majd 3/4-ed. Járok orvoshoz is rendszeresen, és elkezdtem intenzíven (heti 4x5x) sportolni...
        160cm 46kg vagyok, még nem diagnosztizáltak, de felmerült az anorexiw nervosa gyanúja. Nem részletez3m a tüneteket. Szkizotipias rendellenesség diag viszont van. 2014-2017-ig diagnosztizálva volt az anorexia nervosa is, de aztán lekerült a...
        Kedves Doktornő! Le kellett szoknom a xanaxról 0,5 mg-ról 0,25-re, mert nagyon lelassitott. Szeretném megkérdezni mit tudnának arra tanácsolni, hogy nappal ne szédüljek annyira illetve este nyugodtabb estém legyen. Eléggé bizonytalan vagyok a...
        Kedves Doktorno! Kerdesem, hogy a skizoaffektiv zavar milyen modon oroklodik? Amennyiben az amyai nagypapanak diagnosztizalt betegsege van, mekkora az eselye annak, hogy az unokaknal megjelenik a betegseg??? Nagyon koszonom. Egy aggodo ...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon meg vagyok ijedve jelen pillanatban... Az elmúlt 3 hónapban folyamatosan efféle dolgok történnek velem: Amikor becsukom a szemem, geometriai formákat látok, melyek nagyon világosak és színesek, körbe körbe forognak,...
        Üdvözlöm! 3 hete szedem a Rexetin 20 mg SSRI tablettát, 3/4 tablettánál tartok. Szorongásra és derealizációra kaptam. Igazából a szorongásom a derealizáció miatt lett erősebb, ördögi kör azt mondják, de szeretnék pozitívan hozzáállni,...
        31 éves férfi vagyok 4 éves kapcsolatomnak lett nagyon csunya vége a hetekben! Szinte majd nem minden kapcsolatom ugyan így alakult, annyi különbbséggel hogy az utóbbinak egy 7éves kisfia van aki miatt elég sok volt közöttünk a kofliktus!A...
        Kedves Címzett! Egy 19 éves egyetemista lány vagyok. 3 hete szedek fogamzásgátlót és egy furcsa tünet jelentkezett nálam, ami valami féle mentális probléma lehet. Már 14 évesen a hatalmába kerített ez az állapot kb 3 hétig, ami egyfajta...