Mellékhatások

Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot szedtem, nem tapasztaétam semmilyen mellékhatást-igaz, nem is voltam tökéletesen jól. Problémám a következő: az elmút két hónapban 4 kilót szedtem fel, megmagyarázhatatlanul, diétázom és tornázom, (20 éve figyelek a súlyomra) , valamint gyakran szédülök és esténként mérhetetlenül álmos vagyok. Kérdésem az, hogy lehetnek-e ezek a gyógyszerek mellékhatásai? Egyebekben nagyon jól érzem magam, de pl. a hízás dolog nagyon aggaszt, nem normális dolog hízni ilyen tempóban salátaevés és heti 4-5 alkalmas tornaóra mellett-fogynom kéne...Én eddig nem hittem abban, hogy "gyógyszeres alapon hízom", de most megingottam. Nevelőtanár vagyok, fontos s fizikai erőnlétem, a fittségem, az aktivitásom-de meggyógyulni is szeretnék. Mit tudna javasolni? Esetleg gyógyszerváltást? Köszönettel: Magdolna

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszermellékhatás témában

Kedves Magdolna,

Mindhárom gyógyszer mellékhatásai között szerepel a hízás. Valószínűsíthető tehát, hogy a súlygyarapodás ezek hatására következett be. Mivel egyénileg változó, hogy kire hogyan hatnak az egyes gyógyszerek, azt lehetne tenni, hogy a kezelőorvosával egyeztetve próbálnak csökkenteni, változtatni az egyes gyógyszereken, amíg nem fordul vissza ez a folyamat.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. február 20., 10:38; Megválaszolva: 2015. február 21., 13:49
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Diagnózis felülbírálat
Tisztelt Doktornő! Néhány hónapja családi konfliktushelyzet keretében öngyilkossággal fenyegetőztem, s teátrálisan fejbe vertem magam egy kővel....
Pánikbetegség
Tisztelt címzett! 2 hete nagyon megvoltak fázva. Azt gondoltam covid, de vérvétel kimutatja nem vagyok az. Azóta kialakult bennem pánik betegség, amibe...
Krónikus Fáradtság
Tisztelt Doktornő! Férjemnek S alakú gerincferdülést diagnosztizáltak, de nem tudta "elfogadni" hogy csak ennyi a probléma és 4 kg ot...
Rexetin mellékhatása
Kedves Dr Pálvölgyi! Rexetint szedem pánik betegségre elöször negyeddel kezdetem és lassan felemelte a dr Úr az adagom napi 1dbra.Már egyhete szedem...
álmatlanság
Kedves Doktornő! Történt valami az életemben amitől évekig nem aludtam majd amikor ez megszűnt elkezdtem aludni. Ekkor amnezia történt elfelejtettem...