Mit tegyek a mániákusan hazug barátommal?

Az a problémám, hogy van egy barátnőm, aki folyamatosan hazudik kisebb dolgokban. Véleményem szerint azért teszi ezt, mert így akarja magát elfogadtatni a külvilággal, ugyanis erősen túlsúlyos. Ugyan csak kisebb dolgokban hazudik, mégis úgy gondolom, hogy emögött lelki okok állnak. A helyzet tisztán látása miatt leírnék egy példát. Nemrégiben egy közös ismerősünk el ment szórakozni néhány barátjával, a barátnőm pedig azt mondta, hogy őt is elhívták, viszont ő inkább nem ment. Mint később megtudtam erről szó sem volt, az ismerősünk csak megemlítette neki, hogy hétvégén kikapcsolódik a barátaival és szó sem volt arról, hogy csatlakozzon hozzájuk. Tehát szeretném megtudni, hogy a leírtak alapján, hogy látja Ön a problémát.

Dr. Veress Dóra válasza hazugság témában

Kedves Kérdező!

Valóban van olyan, hogy valaki úgy próbálja elfogadtatni magát másokkal, úgy próbál beilleszkedni egy közösségbe, hogy apró hazugságokkal teszi magát érdekesebbé. Ez nem betegség, inkább csak egy rossz szokás. Alkalom adtán beszélgessen a barátnőjével arról, hogy ennek nincs értelme, mert nem ettől lesz népszerűbb vagy szompatikusabb, viszont ha lebukik, akkor nagyon kellemetlen helyzetbe kerül, és akkor jogosan gondolják róla, hogy megbízhatatlan. Ha a barátnőjének segítségre van szüksége az önbizalma helyreállításában, akkor segítsen neki keresni egy pszichológust, aki tud részletesebben foglalkozni vele.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 17., 19:50 ;Megválaszolva: 2012. november 21., 10:34
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Komoly pszihés probléma.
Tisztelt Drnő! Elég komoly problémával küszködök egy ideјe.Tavaly már kovid miatt ,akkor sürgőssi párszor mert éreztem mindig valamim fáј nem...
Gyógyszerkölcsönhatás
Tiszteletem! Érdeklődöm hogy a Rexetin és Yarocen mellé szedhető e Tyrosin tartalmú étrendkiegészítő! Az említett gyógyszerekből már a...
Pánikbetegség vagy valami más?
Tisztelt Doktornő! Egy olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy júniusban volt egy pánikrohamom a munkahelyemen miután ez megtörtént elkezdtem félni a...
Antipszihotikumról
Üdvözlöm! Paranoid skizofréniában szenvedek. Abilify mainteva injekciót kapok havonta es minden este 0.5 rivotrilt szedek, a háziorvos mondta, kicsit...
Személyiségzavar
Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék, hogy cikkek, könyvek, tanulmányok és személyes tapasztalatok alapján meg lehet-e állapítani valakiről nagy...