• Császármetszés után fájdalmas szex

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Úr! A következő kérdésemre szeretnék választ kapni. Sajnos már évek óta szenvedek attól, hogy fájdalmas számomra a szex. Régebben egyértelműen hüvelyi fájdalomról volt szó és utólag kiderült számomra, hogy a kellő izgalom, nedvesedés miatt van, illetve a múltban elszenvedett emlékek miatt. Tíz év után, agyban is sikerült végre felülemelkednem és második gyermekem megszületését követően fél évvel már kimondottan élveztem a szexet, minden fájdalom nélkül. Egy újabb probléma azonban továbbra is megmaradt. Bizonyos pozitúrák igencsak fájdalmasak maradtak. Ilyen a kutyapóz, vagy ha lábamat a partnerem vállára helyezem. És akkor is iszonyat fájdalmas, ha erősebben, mélyebben hatol belém. A fájdalmat ezúttal nem a hüvelyemben, hanem az alhasamnál, a császármetszés hege mögött érzem. Ilyenkor általában még órákkal a szeretkezést követően is vannak alhasi görcseim. Mit tehetnék ezellen? Válaszukat és segítségüket előre is köszönöm!

        Dr. Deli Tamás válasza a fájdalmas szex témában

        Tisztelt Kérdező! A hüvely és gát izmainak görcsös megfeszülése (vaginismus) illetve a fájdalmas, nehezített közösülés (dyspareunia) az, amivel az Ön esetében szemben állunk. Ezeknek testi és lelki okai lehetnek. A testi okok valamelyikének fennállása a kezelést is meghatározza, ezek felderítéséhez mindenképpen nőgyógyászati vizsgálat szükséges. Ilyen lehetséges okok: hüvelyi vagy szeméremtesti gyulladás (gomba ellenes szer vagy antibiotikus kezelés szükséges); hüvelyi vagy szeméremtesti allergia (pl. óvszerre); a hüvely szárazsága nem elegendő ösztrogén (nem megfelelő fogamzásgátló használata, változókor, szülés utáni állapot) vagy nem megfelelő nedvesedés (nem kielégítő előjáték - síkosító segíthet) miatt; hüvely veleszületett vagy szerzett szűkülete (pl. szülést utáni gátvarrás vagy egyéb műtét, sérülés miatt); endometriosis, petefészekciszta, kismedencei gyulladást vagy műtétet követő összenövések. A lelki ok gyakran korai negatív szexuális élményre, fájdalomra, a szüzesség elvesztésétől való félelemre, a teherbe eséstől való félelemre stb. vezethető vissza, mely első lépésben a partnerrel való őszinte beszélgetéssel, második lépésben pedig szakember segítségével (pszichoterapeuta vagy szexuálterapeuta) oldható meg. Javaslok tehát egy nőgyógyászati vizsgálatot, ha az negatív eredménnyel zárul, az esetleges lelki okokat kell őszintén átgondolniuk, átbeszélniük. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. február 23., 13:55; Megválaszolva: 2011. február 26., 23:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...
        Kedves Doktornő! A mai napon kaptam meg e-mail-en a cytológiai leletem (Medserv által vizsgált), amin a következő szerepel: konvencionális cytológia, kenet értékelése: negatív kenet. Ami nyugtalanít, hogy a reaktív és reparatív jeleknél a...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés