Frontin mellékhatásai, szörnyű szorngás

Tisztelt Doktornő! Kb. 8-9 éve szedek Frontint is (Chinotal és Betagen és Anafranil mellett) . (Az alapproblémán vertebrobasilaris syndroma, vagy valami hasonló szédüléses probléma, ami olyan stresszt is okozott, ami miatt orvosom javasolta a Frontin szedését, ebből naponta 1x 0, 25 mg -ot szedek. (Az Anafranilt abba tudtam hagyni augusztusban.) Karácsonykor elhagytam a Frontint és január 3-án (vasárnap este) iszonyú tünetekkel jelentkezett az elvonás, szorongás, félelem az egyedülléttől, mit csináljak? semminek nincs értelme, öngyilkosság, égbe szaladt a vérnyomásom (160/105) , nem tudtam enni. Másnap felkerestem neurológust, ő azt javasolta vegyek be egy szemet. Próbáltam küzdeni (3 napig) , de csütörtökig bírtam, akkor reggel bevettem egy szemet és azóta is szedem (1 db 0, 25 reggelente) . De a problémáim nem múltak el teljesen, pedig előtte panaszmentes voltam. Igaz úgy osztottam be a napirendemet, hogy 5-6 óra között hazaértem, aludtam 1-2 órát, majd olvastam, TV-ét néztem, komputereztem kb. éjjel egyig. (Nem voltak semmilyen pánikos tüneteim közben.) Most a múlt vasárnaptól kezdődő időszakban elsősorban az egyedülléttől félek és nem tudok semmit csinálni, nem tudok olvasni, tévézni, computerezni stb., minden érzelmi vonatkozású filmjelenet (gondolat) is iszonyúan megvisel Rettegek elaludni napközben (miközben iszonyatosan álmos vagyok) , mert tegnap pl. kb. 5 percet elszundítottam és azonnal rendkívül rossz hangulatba kerültem, amitől, csak elalvás előtt tudtam megszabadulni. Meg sem merem próbálni a korábbi életvitelemet (kora esti alvás és sokáig ébrenlét) , miközben a brutális álmosság tör rám. Mellékesen a probléma kezdete óta, szerdán (3 nap után) tudtam először enni: egy tányér levest és azóta is úgy kell magamba tuszkoljak - ha sikerül - egy-egy szendvicset. A vérnyomásom visszaállt a normális (130/80) értékre. Nagyon el vagyok keseredve, kezdek mentálisan teljesen kifáradni. Gondoltam az uszoda segíthet, de két dolog akadályoz, félek egyedül lennék, illetve fulladozva veszek levegőt. Tanácsát megköszönve: Bátori József

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza depresszió témában

Kedves Kérdező!

Megtisztelő, hogy kérdésével hozzám fordult, hiszen a vertebrobasiláris syndroma kezelése neurológus feladata. Problémám csak annyi, hogy a leírt állapotát nem az említett betegség okozza. Kiegyensúlyozatlan életvitele, szorongása, alvászavar, étvágytalansága, nem utolsósorban öngyilkossági gondolatai számomra egyértelműen pszichiátriai betegségre utalnak, melyek közül a depresszió a legvalószínűbb.

Frontin mellékhatásai ilyen kis adagnál, 0, 25 mg! nem alakulnak ki, inkább a megfelelő gyógyszerelés hiányáról van szó. Míg nem jut el pszichiáterhez, aki a megfelelő antidepresszáns hatású gyógyszert felírja Önnek, szedjen nyugodtan napi 3x0, 25 mg Frontint és kezdje el ismét az anafranilt is.

Minden jót kívánok.Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 10., 18:04; Megválaszolva: 2016. január 11., 12:45
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mr lelet véleményezése
Tisztelt Doktor Úr! Bal oldali fül fájás után fájt azon az oldalt az arcom, így a házi orvos neurológushoz küldött aki nem talált semmit így...
Mri lelet (Dva gyanú )
Tisztelt Dr.Úr! A kérdésem az lenne hogy 1 hónapja tapasztalok a látásomban problémákat mintha nem olyan élesen látnék mint régen. Szemész...
MR vizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor Úr! Az MR vizsgálat véleményében szereplő chr.iszkémiás jelleg és az encephalopathia mit jelent? Lehetnek ettől a mai napi is...
Látás problémák
Tisztelt Doktor Úr! A barátnőm problémájával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Már másodszorra jelentkezik látás probléma a jobb...
Csecsemő septum pellucidum hiánya
Üdvözletem! A hathetes babámnál csípő-, has- és koponyaultrahang-vizsgálat alkalmával agyi eltérést találtak, jelesül a septum pellucidum...