Fejfájás, szédülés, agyi infarktus tüneteknél állandóan kell-e gyógyszereket szedni?

Többször kerültem kórházba hirtelen fellépő fejgörccsel, szédüléssel, hányással. Nootropilis infúziót alkalmaztak a kezelések alkalmával (zárójelentésen legtöbbször: I6330, G 4420, G 4500 szerepel) . Az idő múlásával ezek a rohamok csökkentek. MR-vizsgálat: Az angiogram a jobb arteria carotis interna intracranialis ágrendszerén az A 2. segment kifejezett hypoplásiaját mutatja. Mindkét arteria cerebri anterior a comunicans anterioron keresztül a 2. segmenttől kezdve a bal oldal felől kapja az ellátás zömét. A vertebro-basilaris ellátás bal dominantiájú. A bal oldali Pica nem ábrázolódik. A jobb oldali arteria cerebri anterior praecommunicans szakasza igen gracilis. Jobb oldali arteria cerebira anterior A1 szakaszának hypoplásiája. Néhány éve beszédzavar lépett fel nálam, a zárójelentésemre agyi infarktus került fel. A családban halmozottan fordult elő agyvérzés, érszűkület. Jelenlegi - évtizedek óta - szedett gyógyszereim: Nootropil 1200 nap 2 x, Aspirin protect 100 mg, időnként Betaserc. Azt szeretném megtudni, hogy az említett tünetek, illetve eredmények alapján szükséges-e a fenti gyógyszerek állandó szedése vagy fokozatosan el lehetne-e hagyni? Esetleg helyettesíthetem-e gyógynövény alapú hatóanyaggal (gingko biloba)? Közben reflux is fellépett nálam, soha nem szedtem (nem írtak fel) "gyomorvédőt" a gyógyszerek mellé. Sajnos, a fejgörcs bármilyen frontnál fellép, s a legtöbb gyógyszerre gyakran nem enyhülő. Flector Rapid granulátum használ általában, de nem mindig. Fekvéskor helyzetváltozáskor (forduláskor) a hirtelen fejmozdulat is kellemetlen. Utóbbi időben a vérnyomásom ingadozik, 90 és 130 között van. A második érték 65-70, több alkalommal 90 és 100 között van, erőteljes szívdobogást érzek. Jelentős súlytöbbletem van (25 kg) . Szeretném azt is megtudni, hogy a fogyással enyhíthetők e a tüneteim? Válaszukat tisztelettel megköszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kalóczkai Andrea válasza agyi infarktus témában

Kedves Kérdező!

A súlytöbblet leadása bizonyosan segiti a szervezetét, de a fejfájásokat nem biztosan szűnteti meg. Az MRA alapján összetett agyi érhálózatot érintő fejlődési zavar van, amin nem lehet műtéttel segiteni. Agyvérzés veszély ezek miatt nincs, persze esetlegesen kiugró vérnyomás miatt nem teljesen kizárható. A szűkebb erek miatt veszélyeztetettebb az elzáródásokra, amik agyi infarctust hozhatnak létre. Fontos, hogy a vérnyomását és egyéb belszervi értékeket egyensúlyban tartson. A fejfájásra meg lehete próbálni kúraszerű kezelésként flunarizine-t. Beszéljen neurológus orvosával. Ha az agyi infarctusa Aspirin protect mellett alakult ki, akkor átállitás javasolt clopidogrel tablettára.

A Betaserc és Nootropil tabletták szedését átmenetileg felfüggesztheti, amennyiben orvosa is egyetért ezzel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. március 09., 07:22; Megválaszolva: 2014. március 12., 12:03
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Agyi infarktus. (? )
Tisztelt Doktornök, Doktorok! Az édesapám tegnap kòrházba került, mert zsibbadt a jobb oldala valamint szédült! Nem alapos kivizsgálás...
agyi infarktus
Tisztelt Doktor Úr/Nő Édesapámnak 1 hete kb volt egy kisebb agyi infarktusa! azóta homályosan lát! valahol azt olvastam hogy az elhallt rész...
Agyi inkfarktus
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve agyi infarktusra utaló jelet találtak nálam. Fél évig szedtem napi egy szem aszpirint, készítettek egy  MRI...
Agyi infarktus után
3 éve volt agyi infarktusom, most 66 éves vagyok. Kb. másfél éve fokozatosan romlik a járásom. Senki nem tudja, mitől. Fél évenként járok...
Agyi infarktus
Kedves Doktor úr! Koszonom a választát, nagyon sokat segített. Azonban ma elvitték édesanyámat CT-re és kiderult, hogy sok kis infarktus van...