Caintont hogy lehet elhagyni és a mit tegyek a vérnyomásom még mindig mintha nem lenne jól beállítva

Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy a Cavinton Forte 10 mg gyógyszerről amit 3x10 mg-ban szedek, hogy lehet elhagyni. Ugyanis azt érzem az is okozza a bajomat, jó a memóriám, nem vagyok demens, A háziorvosom írta fel és rögtön nagy adagba kezdte velem szedetni vagy 3 hete. Utána olvastam a betegtájákoztatón, hogy a kezdő adag 3x 5mg. Én erre lecsökkentettem és 3 nap után a mentő vitt felment a vérnyomásom 170/90-re és kipirultam , légszomjam volt és kissé zavart is lettem ködösen emlékszem a történtekre ilyen még soha nem volt velem. Kórházba 500 ml Ringelt kaptam sóoldatot és jobba lettem , haza engedtek. A sürgősségi Drnő azt mondta vérnyomás kiugrás okozta, azt is mondta TIA, de ezt nem írta rá a a papírra. A helyzet az, hogy fél éve vérnyomás beállitás zajlik nálam, hol Kardiológus, hol háziorvos, de közben szédülök , ájulás közel is voltam már szerintem sok volt a gyógyszer. Nyaki uh -ra azt mondják majdnem semmi 10-20% elzáródás van, Agyi natív Ct negatív. Kardiologián is nagy bajom nincs 2-3 hegyű billentyű elégtelenséget mondtak mindenütt kivizsgáltak. Szédülésem imbolygásom oka nincs meg én úgy érzem a vérnyomás ingadozás okozza. Azt hiszem még mindig nem jó vérnyomás csökkentőt szedek, panaszkodok mindig, mert rosszul vagyok, szédülök, bal arcom zsibbad, bal kezem zsibbad bal válla zsibbad olykor, de a rossz közérzet szédülés valamennyire mindig meg van. Azt hiszem a háziorvosnak könnyebb volt felírni a Cavintont, mint rendesen beállitani a vérnyomásomat vagy sürgős beutalóval küldeni valahová. Ő a 95-re és a 165-re is azt mondja néha kiugorhat. Tensiomint szedek sokszor. Már félek meghalok, vajon mit tehetnék. Elveszek az Eü. útvesztőjében és talán csak a vérnyomásomat kellene beállítani olyan orvosnak aki rendesen folyamatosan figyel rám. A Kardiológián is időpont van és oda már vissza menni se lehet, ha felirják a vérnyomás csökkentőt. Maszek Kardiológián is próbálkoztam, de ott se jobb a helyzet. Az első maszek Kardiológus 5 perc után eldöntötte, hogy Covecard pluszot szedjek/ másik maszek Kardiológus azt mondta rá allergiás vagyok az ACE gátlókra / , nem tudta rólam , hogy refluxos vagyok és az epém is nehezebben működik, epepolipom is volt, amit az utóbbi időben már nem mutatnak ki. Nagyon puffadtam , fulladtam tőle, a háziorvosom írt fel utána másik gyógyszert, de az meg túl erős lehetett. Sőt ez az orvos még Furosemidet is irt fle, pedig soha semmim nem dagad, csak simán kövér vagyok. A Furosemidtől is nagyon rosszul voltam. Azt érzem vízhajtó se való nekem hiszem még soha semmim nem dagadt. Soha nem alkoholizáltam, soha nem dohányoztam kis kávét iszom,meg jó az étvágyam ez a bűnöm, koleszterinszintem magas. Már enni is kevesebbet eszek úgy félek, azt érzem kerülget a halál hiszen soha nem vagyok jól folyamatos vérnyomás kiugrás, szédülés kóválygás arczsibbadáás váll zsibbadás olykor. Már arra is gondoltam kórházba kellene talán utaltatni magamat, a háziorvosom arra se hajlik. Azt mondta ott se jobb vérnyomást beállítani.Már szemészeten is jártam találtak valamit,mert ráirták vérbő a szemem, meg hogy a magas vérnyomást kezelni kell, a szemben is láttak rá utaló jelet, már a hormonokat is megnézték az negatív , a ső a vérvételemben kicsit kevés, volt, hogy 132 vagy 133 volt. pedig sok sót eszem,azt hiszem elég sok vizet is iszok.Nem tudom mit tehetnék már 4 Kardiológus vizsgált javaslatot adtak gyógyszerre, semmi nem vált be, tegnap este 162 volt a vérnyomásom, Most a gyógyszerem a régi Isoptin éés Cardura van aki azt mondja ilyen idős korban már több komponenses kellen, nemtudom, Most megeemelt adagba szedem? Napi: 2x 1 Isoptin 120 mg és Cardura reggel: 2 mg , délben: 2 mg és este mg.Előirtak napi 1 Azicial Ep 75 mg -ot is az sok savat okoz. Napi 3x10 mg Cavinton Forte, jelenleg ezeket szedem. Félek a Cavintontól is azt mondják ezt 80 éveseknek szokták felírni annak akinek rossz a memóriája nekem jó és azt mondják ezt se lehet abba hagyni.. Igaz ez? Mit tehetnék? Köszönöm a segítségét.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza kóválygás, szédülés témában

Kedves Kérdező!

A leírtak alapján először a vérnyomás pontosabb beállításához 24 órás vérnyomás monitorozást javaslok. Másodsorban, figyelembe véve a többi panaszt, részletes neurológiai szakvizsgálat is javasolt.

A koponya CT és nyaki ultrahang vizsgálat segítség a neurológus számára, de sokféle probléma okozhat hasonló panaszokat, a kóválygás miatti szükséges gyógyszeres kezelést neki kellene megállapítania.

Jobbulást kívánok!

Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. június 08., 09:18; Megválaszolva: 2021. június 10., 17:58
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Évek óta szedem az Inhibace Plus tablettát, reggel fél szemet, eddig rendben volt a vérnyomásom. Ma reggel arra ébredtem, hogy...
Magas vérnyomás 30 évesen
Tisztelt Doktornő! Elmúlt 1 hónapja érzem hogy kicsit fáj a fejem ekkor megmértem a vérnyomásom és folyamat 140-155 közötti értéket ad ki a...
Mellkasi fájdalom
Tisztelt Doktornő! Kèt nappal ezelőtt gyògyfürdőzès közben váltogattam a hideg zuhanyt ès a szaunát pár alkalommal ami után fülzúgást...
Laborvizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor/Doktornő! Érdeklődnék, hogy a laborvizsgálat eredményeben lévő eltérések mire utalhatnak, illetve ezzekkel az eltérésekkel...
Komoly kardiológiai problémám van?
Jó napot kívánok! Tavaly decemberben állapítottak meg nálam magas vérnyomás betegséget (elsődleges) . Ezt követően megindult a gyógyszeres...