• ASA Protect (acetilszalicilsav)

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas vérnyomásra, szívritmus-szabályozásra stb. különböző szív- és érrendszeri gyógyszereket. (Infarktusa vagy agyvérzése még egyiküknek sem volt szerencsére.) Az ASA Protect betegtájékoztatójában több komoly mellékhatás is olvasható, leginkább a következő ad aggodalomra okot: "Tartós alkalmazása vesebántalmakhoz vezet, ezért a vesefunkciót rendszeresen ellenőrizni kell." 1) Kérdésem, hogy Ön javasolja-e a tabletta szedését számukra? Szedjék, mert megelőzheti a vérrögképződést, vagy ne szedjék, mert közben meg vesebántalmakat okoz? (Melyiknek nagyobb a kockázata?) 2) Ha nem javasolja szedni a gyógyszert, akkor hogyan kell elhagyni? (Egyszerűen csak ne szedjék többet, vagy fokozatosan hagyják abba?) Szíves válaszát előre is köszönöm, Üdvözlettel, Boros Eszter

        Dr. Molnár Dóra válasza a gyógyszerek szedése témában

        Kedves Kérdező, a szülők számára valószínűleg kisebb kockázattal és nagyobb előnnyel járhat a vérrögösödés gátlás, ha a vérnyomás 160 Hgmm-t nem haladja meg. Ha magasabb, akkor előbb ezt be kell állítani. Az idős nagyapja számára már nagyobb a mellékhatás kialakulásának veszélye valóban, csak nyomós indokkal és nem elsődleges megelőzésként jó adni ezt a gyógyszert. Nyomós indok lehet például igazolt súlyos érelmeszesedés valamelyik éren. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2019. december 06., 14:17; Megválaszolva: 2019. december 07., 17:52

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Anyukám vérnyomáscsökkentőt szed, aminek a mellékhatása bőrrák . A gyógyszer neve: Tanydon HCT 80mg/125 mg . Tanydont is szed mellette, estére Tanydon 80 mg, 1X. A Tanydon HCT 80 mg/125 mg-ból 2x 1/2 -et szed déléelőtt és...
        Kedves Doktornő, édesanyám 96 éves. Évek óta kezelik magas vérnyomással. 2 éve a Renitec (5 + 10 mg) már nem volt hatásos, így lecserélték több gyógyszerre, mellékhatásként az egyiktől dagadt a bokája, a vízhajtós gyógyszertől pedig...
        Öt éve kezelem a vérnyomásomat. Kezdő érték-jellemzően145/82/75, Beállt érték- 3 éve jellemzően-128/70/58. KB 2 éve merevedési problémákkal küzdök, mára ez teljes mértékű lett. Úgy érzem, ezt a gyógyszerek okozzák. kÉRDÉSEM: A...
        Tisztelt doktornő! Visszatérő mellkasi panaszok miatt voltam kardiológia vizsgálaton. Elvagyok keseredve, 31 évesen 1 fokú mitrális regurg, 1-2 fokú tricusp insuff szerepel, valamint magasvérnyomás szívbetegség. Mik ennek a betegségnek a...
        Tisztelt Dr. NŐ Amikor orvoshoz kell mennem legyen az munkaalklalmassági vizsgálat vagy háziorvoshoz kell menni, mindig izgulok de fölleg vérnyomásmeréskor szó szerint félek hogy mennyi lesz az érték. És ezér magasat mérnek. Háziorvosom fel...
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...