• Magas vérnyomásra szedett gyógyszer változtatása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be. Nem kell egy idő után váltani a gyógyszert? Nem szokik hozzá a szervezetem? Nincs az, hogy ilyen hosszú idő után többet árt a szedése mint használ, annak ellenére, hogy bevált. Köszönöm válaszát.

        Dr. Molnár Dóra válasza a megfelelő gyógyszerelés témában

        Kedves Kérdező, akkor kell gyógyszert váltani, ha nem megfelelő a hatás. Ha jól beáll ezzel a készítménnyel a vérnyomása, akkor nem szükséges másik gyógyszert szedni. De. Érdemes 1-2 évente felmérni, hogy a szív és a vesék, valamint az erek milyen állapotban vannak, van-e magasabb vérzsír-, vagy vércukorszint, mert ezek a tényezők is befolyásolhatják a gyógyszerválasztást. Tehát, ha fentiekben van eltérés, akkor esetleg megfelelő vérnyomás esetén is szükséges lehet a terápia módosítása.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2018. október 05., 08:39; Megválaszolva: 2018. október 07., 19:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy szükségem lenne egy kis információra. Édesanyámmal már kifizettünk egy welness hetet, de akkor még nem tudtuk ,hogy magas vérnyomásos. A vérnyomása kezelés nélkül 160/90 190/100 is...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 24 órás vérnyomásmérés átlaga 140/73 lett. Korábban, 5 éven keresztül versenyszerűen sportoló (motocross), de 3 éve abszolút mozgásszegény életmódot folytató (172cm 77kg-os sportos testalkatú) fiatalember...
        Kedves Doktor Úr.3 hete szültem császár metszéssel. Terhesség vége felé gond volt a vernyomasommal 140-160 között volt /90 a pulzusom 100 korul .voltam orvosi ügyeleten,belém nyomtak egy gyógyszert és haza küldtek. Utána még 2-3 szor fordult...
        Kaptam vérnyomás csökkentöt, amlodopint 5 mg reggel 1, fél bisoblok 5 mg, 1 quamatel40mg meg 025 frontint! Délbe aspirin proteck meg este tanydon 40mg! Azt szeretném kérdezni hogy a reggeli gyogyszert lehet egyszerre be venni mert mikor be veszem pár...
        Tisztelt Doktornő! Az a kérdésem, hogy jelenthet-e bármi veszélyt, ha a Tenaxum mellé Bisoprolol Sandoz 5mg-t szedek. A leírásban ugyanis az szerepel, hogy nem ajánlott az együtt alkalmazása, de ezt írták fel, s orvosom szerint csak akkor...