• Megdöbbentően magas vérnyomásérték

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak meg. Gyógyszereim eddig nebivolol 2, 5 mg, tritace 2, 5 mg. Az orvosnál meglehetősen ideges voltam, eléggé fel tudom magam stresszelni sajnos, 180-as vérnyomást mért. A billentyű zavar továbbra is fennáll, falmozgás zavar nincs, jobb szívfél norm tág, zörej nem hallható.EKG:109/min sr.PQ 106 msec, bal tengelyállás, átmeneti zónaV4-ben, QRS118msec, JTSZB sec repol zavar, BAHB. A felhelyezett ABPM 240/200-at is mért, kétszer is sajnos. Mérhet e tévesen ez a készülék? Ugyanis én ebből semmit nem érzékeltem, kivéve hogy nagyon zavart a húsz percenkénti pumpálás. A gyógyszereim a következőkre módosultak;tritace 5mg, nebivolol 5mg, rilmenidin 1mg.Ezektől lement 100 110/60-ra, pulzus 55-60.Nem túl alacsony ez? Csak a jövő héten kell visszamennem, megdöbbentő ez a magas érték, sűrűn mértem eddig is, soha nem tapasztaltam ilyet... okozott e ez a magas érték bármilyen maradandó károsodást? Kiegyensúlyozott családi életet élek, de meglehetősen szorongó alkat vagyok, ez befolyásolhatja e a fent leírt panaszokat? Köszönöm megtisztelő válaszát!

        Dr. Molnár Dóra válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező! A szorongás befolyásolhatja a vérnyomás értéket. Technikailag rossz mérés - magasabb érték- ABPM vizsgálat során megfeszült karizom, behajlított kar mellett is rögzítésre kerülhet. A kiértékelésnél ezeket a kezelőorvossal beszélje meg. A mostanában mért értékei nem tűnnek rossznak, könnyebb az ereknek, ha alacsonyabb a vérnyomás. Ha panaszt okoznak a korábbinál alacsonyabb értékek (fáradtság, álmosság), akkor lehet, hogy csökkenteni kell a gyógyszer adagon, de ezt is a kezelőorvossal kell megbeszélnie. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2018. augusztus 21., 12:21; Megválaszolva: 2018. augusztus 29., 18:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő ! 3 éve kezdődtek változókori problémáim, aminek következtében magas pulzus ( 120-140.- ) esetenként. Éjszakai álmatlanság, hőhullámok. Közben volt egy ájulásom termál fürdőben, ekkor még nem szedtem vérnyomás...
        Tisztelt doktornö! A problémám,hogy soha nem volt magas vérnyomásom,es most egyik naprol a másikra,megugrik.Szinte mindig nyugalmi állapotban,volt,hogy elaludtam éjjel a nyakam és arra ébredtem,hogy beállt és nagyon fáj a bal vállam és a...
        Jónapot. Magasvérnyomás, és cukorbetegségem van. Szedett gyógyszeremim reggel:lecalpin 10mg, renitec 20 mg, talliton 6,25mg. Velmetia. Este ugyanezek, és még mellé tenaxum 1mg,xanax0,5. Astrix, cholib. Az esti gyógyszerek bevétele után,...
        Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémámmal kapcsolatos kérdésem lenne. Két éve diagnosztizáltak nálam hipertóniát, akkor 170/90-180/90-es vérnyomás értékeket mértem, ami orvosi vizsgálatkor is igazolódott. Kardiológiai kivizsgáláson...
        Kedves Doktornő! 43 éves vagyok és kb 5 éve éve jelentkeztek először a problémáim feltehetően a stressz és a örökletes kezeletlen magas vérnyomás, valamit a mozgásszegény életmódnak köszönhetően. Szívtájéki enyhe ritmus...
        Anyukám vérnyomáscsökkentőt szed, aminek a mellékhatása bőrrák . A gyógyszer neve: Tanydon HCT 80mg/125 mg . Tanydont is szed mellette, estére Tanydon 80 mg, 1X. A Tanydon HCT 80 mg/125 mg-ból 2x 1/2 -et szed déléelőtt és...
        Kedves Doktornő, édesanyám 96 éves. Évek óta kezelik magas vérnyomással. 2 éve a Renitec (5 + 10 mg) már nem volt hatásos, így lecserélték több gyógyszerre, mellékhatásként az egyiktől dagadt a bokája, a vízhajtós gyógyszertől pedig...
        Öt éve kezelem a vérnyomásomat. Kezdő érték-jellemzően145/82/75, Beállt érték- 3 éve jellemzően-128/70/58. KB 2 éve merevedési problémákkal küzdök, mára ez teljes mértékű lett. Úgy érzem, ezt a gyógyszerek okozzák. kÉRDÉSEM: A...
        Tisztelt doktornő! Visszatérő mellkasi panaszok miatt voltam kardiológia vizsgálaton. Elvagyok keseredve, 31 évesen 1 fokú mitrális regurg, 1-2 fokú tricusp insuff szerepel, valamint magasvérnyomás szívbetegség. Mik ennek a betegségnek a...
        Tisztelt Dr. NŐ Amikor orvoshoz kell mennem legyen az munkaalklalmassági vizsgálat vagy háziorvoshoz kell menni, mindig izgulok de fölleg vérnyomásmeréskor szó szerint félek hogy mennyi lesz az érték. És ezér magasat mérnek. Háziorvosom fel...