mellékhatások

Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal megemelkedett a vérnyomásom, rendszeresen 140-160/90 volt, a háziorvos "kiegészítésként" Lercaton-t (10mg 1x) írt fel, amit már több mint egy hónapja szedek. A vérnyomásom rendeződött, de mellékhatásként a reggeli bevétel után kb. 2 órával vörös lesz a fejem, ég az egész arcom és a közérzetem sem jó, másfél-két óráig. Panaszaimra háziorvosom a Cardilopin Komb 1, 5/5mg gyógyszert javasolt helyette a Pretanix elhagyásával. Még nem kezdtem el szedni, mert a tájékoztató ugyancsak bőrpírt írt mellékhatásként és még sok egyebet, amikről az eddigieknél nem is olvastam. Két hét múlva külföldre utazok, nem lenne jó, ha újabb mellékhatások lennének, de a jelenlegi "égés" is nagyon kellemetlen. Mit tanácsol? Köszönöm válaszát előre is!

Dr. Molnár Dóra válasza gyógyszerbeállítás témában

Kedves Kérdező! Vizsgálat nélkül sajnos nehéz megfelelő tanácsot adni. Mivel a két gyógyszer ugyanabba a hatóanyagcsoportba tartozik, de más a molekula, nem biztos, hogy mindkét gyógyszernél kijön ez a mellékhatás, sőt általában ez nem jellemző. Mielőtt cserélne, megpróbálhatná, hogy a Lercatont este veszi be, sokszor kevesebb ilyenkor a mellékhatás, és a hatástartam pedig kb. 24 órás.

Jobbulást kívánok!

Tisztelettel: Dr. MOlnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. április 27., 21:00; Megválaszolva: 2018. május 03., 08:50
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Vérnyomáscsökkentő gyógyszerek...
Tisztelt Doktornő! Vertim nevű étrend-kiegészítő kapszulát szeretnék szedni fogyás céljából. Magasvérnyomásra, pajzsmirigy alulműködésre...
Magas vérnyomás
Kedves Doktor Nő! Nagyfiam miatt aggódom,aki most 20 éves. Serdülő korától észleltünk nála emelkedettebb vérnyomást, e miatt gyerekkardiológián...
Magas pulzus szoptatás alatt
Kedves Doktornő! Lassan hat hónapja hogy született a kisfiam, jelenleg is szoptatok..Terhesség alatt dopegytet és betalocot szedtem, amit persze most is...
Nátrium hiány
Tisztelt Doktornő! Két kérdésem lenne: 1. Nátrium hiányom van (100 mmol/l) , pedig elég sósan étkezem. 2 féle vérnyomáscsökkentőt szedek...
Magas vérnyomás helyre jön szülés...
Kedves Doktornő! Négy hónapja szültem, már terhesség előtt kB tíz éve vérnyomáscsökkentőt szedtem coviogalt 10 mg napi egy szem, aztán terhesen...