Homályos látás, lüktető szem, szédülés, szívdobogás

Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Szakmai javallatot szeretnék kérni, hogy merre tovább?! Mindent megakarok tenni, hogy panaszaim elmúljanak, mert ez így nem élet, akadályozva vagyok a munkában, mozgásban, nincs egy boldog pillanatom. 24 éves vagyok, viszonylag fiatal egy szívbetegség státuszára, vagy egy komoly cukorbetegségre, érbetegségre, azonban szinte már minden szakterületet végigjártam a panaszaim miatt, és mindenhol mást mondanak, vagy más betegséget találnak: Kardiológia, Neurológia, Füll-orr-gégészet, Otoneruológia, Szemészet. Megpróbálom a lényeget írni: 3 hónapja szenvedek folyamatosan jelen lévő, egyáltalán nem múló, erős szédüléstől (mozgás provokálja) , homályos/ életlen látás, úszó látás, szemrezgés, szemlüktetés, fényérzékenység, vannak erősebb rohamszerű szédüléseim is: ilyenkor ezekhez társul erős szívdobogásérzés és húz oldalra a fejem vagy épp hátra. Emellé még magas vérnyomás is szokott jelentkezni, meg erős hányinger, és természetesen félelem, mert ijedtség is társul. Diagnosztizált és kezelt Hypertoniam van, emellett 1, 5 éve amióta elhagytam a cigarettát 30 kg túlsúlyom is sajnos (irodai munkavégzés) és stresszes életvitelem, munkám. Panaszaim 1, 5 éve kezdődtek amikor 8 év után abbahagytam a dohányzást, ekkor jött az első ilyen roham, de periódikusan olykor enyhült, azonban jelenleg 3 hónapja egyszerűen nem múlik! Első utam háziorvos javaslatára a kardiológiára vezetett egy teljes kivizsgálásra ezzel a tünetegyüttessel, amelyet erős mellkasfájdalom és nehéz légzés is kísért. A magánrendelésen csak 24 órás Holter nem volt a kezelés része, azonban történt: ekg, terheléses ekg, vérnyomásmérés, súlymérés, szív UH, és a diagnózis szerint a Doktor enyhe szívizommerevséget látott, és hypertóniát állapított meg, ennek fényében írta fel a lentebb írt gyógyszereimet, amelyet azóta szedek, és beutalt kontrasztanyagos Mellkas CT-re, hogy a szív coronaria ér betegséget kizárja. A CT lelet negatív volt, azonban a gyógyszereimet javallta szedni, amíg releváns fogyást nem tudok elérni, emellett Pantacyd fluxot is írt, mert savam és folyamatos böfögésem is van, utóbbit refluxnak tudta be (Kardiológus és Belgyógyász főorvos a szakterülete) . Gyógyszereimet szedem immár 1 éve, azonban szédüléses tüneteim, rohamaim egyre erőteljesebbek. 2 hete leborultam az ágyra ájulás közepette, a vérnyomásom felszaladt 180/110-re, mentő vitt be szédüléses és fejnyomásos panaszaimmal, melynek következtében neurológus is kivizsgált, és natív koponya CT-t csináltak, amely negatív lett, majd javallták, hogy menjek el natív koponya MR-re is. Az MR szerinti diagnózis: labyrinthtitis l.s. (Bal oldalon 5mm átmérőjű területen labyrinthitisre jellemző pont-szerű folyadék retentio ábrázolódik) . Ezzel a lelettel elmentem Otoneurológiai szakvizsgálatra, ahol alapos kivizsgálást követően a Doktor azt mondta ez nem labyrinthitisre utaló tünetegyüttes, de javall még egy CT-t: sziklacsont- középfül - vizsgálatot, amely kizárhatja a Labyrinthitist, és Ő azt gondolja a tüneteim alapján Vestybularis Migrénem van, amelyre próbáljam meg az alábbi gyógyszert: Sibelium. Ezt még nem kezdtem el szedni, és még nem voltam a CT-n, mert nem vagyok biztos benne, hogy tényleg ez okozza e, de az orvos sem volt teljesen biztos ebben a diagnózisban, és nem szednék feleslegesen még egy gyógyszert. Hozzátenném még, hogy TELJES laborom: pajzsmirigyre, cukorra, koleszterinre kb 1 éve volt. Ami még nehézséget okoz, és érzem is, hogy 1, 5 éve leraktam a cigarettát, azóta 30 kg felszaladt, így szenvedek a túlsúllyal is, próbálok mindenféle diétát végezni, hogy lemenjen, de nagyon nehezen akar lemenni, fizikai mozgást pedig a szédülés miatt egyszerűen nem bírok végezni. Biztos vagyok abban is, hogy a stressz és a túlsúly számomra egy nagy rizikófaktor, és lehet segítséget kellene keresnem, esetleg dietetikust, hogy hogyan tudnék releváns fogyást elérni. Ezen kívül amit még szeretnék leírni, hogy én erősen a szememről érzem a szédülés eredetét, és jártam a szemészeten is, amely diagnózisa papíron az alábbi, amit nem értek: Myopia, Háttér retinopathia és retinális elváltozások, továbbá a szemész orvos azt mondta szűkek a szememben az erek, látszik a Hypertonia. Fül-orr-gégészeti kivizsgáláson is voltam, amely negatív volt. KÉREM SZÉPEN, segítsenek nekem abban, hogy merre menjek tovább. Nem akarok feleslegesen újabb gyógyszereket szedni, újabb CT-re menni, sőt releváns fogyást szeretnék elérni, így elérve, hogy elhagyhassam a szívgyógyszereket, a vérhígítót, sőt, ha lehet a vérnyomáscsökkentőt is. Esetleg egy teljesebb vérkép kezdésként megfelelhet ahol megnézik a cukrot, a koleszterint, a pajzsmirigyet? Dietetikus segítségével lehet, hogy könnyebb fogyás érhető el? Releváns lehet a Vestybularis Migrén diagnózisa? Lehet, hogy ezt a fajta szédüléses, homályos látásos rohamot kezdődő cukorbetegség vagy pajzsmirigybetegség okozza? Teljesen tanácstalan vagyok, nagyon kérem segítsenek nekem abban, hogy tudjam merre kell mennem ezzel a problémával, és, hogy tisztán láthassak ezzel kapcsolatban, mert szédülve járok kelek az utcán, így dolgozom, és napi több erősebb szédülő rohamom van, ilyenkor magas vérnyomással, szívdobogással és lüktető, homályos látással, fejnyomással. Előre is nagyon szépen köszönöm szakszerű válaszukat! Szép napot, és jó munkát! Krisztina

Dr. Szanyi Andrea válasza szédülés témában

Kedves Kérdező!

Kissé hosszúra nyúlt leírásából megpróbálom megragadni a lényeget.

Évente ajánlott rutin laborvizsgálat. A szemészeti vizsgálatnál leírt myopia rövidlátást jelent, a háttér retinopathia a cukorbetegség kezdeti szakaszában észlelhető elváltozás. A leírtak alapján a vérnyomása nincsen a célértéken, ennek további beállítását javasolnám. A vestibularis vertigo a tünetek alapján valószínűsíthető, a javasolt gyógyszert, Sibeliumot megelőzésképpen tanácsolt szednie, a kialakult szédülésre, fejfájásra nem hat. Dietetikust mindenképpen keressen fel, hogy összeállítsanak egy megfelelő étrendet és ha a panaszai csökkennek, akkor a mozgásterápiával együtt hatékonyabb testsúlycsökkenés érhető el.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. március 10., 23:53 ;Megválaszolva: 2018. március 21., 12:07
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Vernyomas ingadozas
Azzal a keressel fordulok onhoz, hogy diagnosztizaltak nalam elsodleges magas vernyomast.szivultrahang jo belgyogyaszaton sem talaltak semmit.volt rajtam 24...
Magas vérnyomás, az arc...
Szédülés miatt neurológus stugeront (25mg) írt fel 3x1-es adagolásban. Ma van a harmadik napja, hogy szedem. Lehetséges, hogy ettől ment fel a...
pajzsmirigy
Tisztelt válaszadó! Olyan problémával fordulnék önhöz, hogy kb 2 hete testmozgás közben (kondícionálás) egy mozdulat után erős forgó...
gyógyszer
Háziorvosom magas vérnyomásomra rimelnidin és nebovolol gyógyszert irt fel. Melette családi problámák miatt xanaxot is szedek.Sokat szédülök lehet...
vérnyomás esés
6-7 éve szedek vérnyomás csökkentő ill.vízhajtó gyógyszert.Idáig nem volt semmi probléma, a vérnyomásom 135-140 /80 körüli volt. Kb.3-4 napja...