• nagy vérnyomáskülönbség állva-ülve

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt doktornő! Édesapámnak évek óta magas a vérnyomása, több orvosnál járt már, sokféle gyógyszert kipróbált. Legutóbb megmérték neki állva is a vérnyomását, ami akkor valamivel alacsonyabb volt ott a rendelőben mérve, mint ülve/fekve, de nem tulajdonítottak neki nagyobb jelentőséget. Azóta otthon is méri, és azt tapasztalja, hogy bármilyen magasra is felmegy ülő/fekvő helyzetben, állva a normális tartományban van. Legutóbbi mérése: fekve: 205/81 ülve: 199/84 állva: 135/78 A másik ok, ami miatt aggódom, az a folyamatosan magas pulzusnyomás (100-120 Hgmm). Ezt okozhatják a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek? (Illetve ennek értéke is szisztolés értéktől függ nagyban, tehát a diasztolés érték az mindig a 70-90Hgmm tartományban van, függetlenül a szisztolés érték nagyságától) Kérdésem azt lenne, hogy van-e ok az aggodalomra, vagy esetleg okozhatja-e ezt mérési hiba (rossz tartás, izomfeszülés mérés közben)

        Dr. Molnár Dóra válasza a testhelyzettől függő értékek témában

        Kedves Kérdező, az elmondott tünetek alapján részletes kardiológiai kivizsgálás ( szív UH is ) javasolt. Fontos lenne tudni, hogy mindkét karon ugyanannyi-e a vérnyomás. Egyébként valamennyi különbség pozíciótól függően mindenkinél van, de az édesapjánál valóban nagyobb a vérnyomás ingadozása a szokásosnál. Érdemes lenne egy 24 órás vérnyomás monitorozást (ABPM-t) is elvégezni, lehetőséget adna a napi élethelyzetekben mérhető vérnyomás értékek megismerésére. Ez segít a megfelelő terápia beállításában. Tisztelettel: dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2016. szeptember 13., 11:42; Megválaszolva: 2016. szeptember 14., 15:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Anyukám vérnyomáscsökkentőt szed, aminek a mellékhatása bőrrák . A gyógyszer neve: Tanydon HCT 80mg/125 mg . Tanydont is szed mellette, estére Tanydon 80 mg, 1X. A Tanydon HCT 80 mg/125 mg-ból 2x 1/2 -et szed déléelőtt és...
        Kedves Doktornő, édesanyám 96 éves. Évek óta kezelik magas vérnyomással. 2 éve a Renitec (5 + 10 mg) már nem volt hatásos, így lecserélték több gyógyszerre, mellékhatásként az egyiktől dagadt a bokája, a vízhajtós gyógyszertől pedig...
        Öt éve kezelem a vérnyomásomat. Kezdő érték-jellemzően145/82/75, Beállt érték- 3 éve jellemzően-128/70/58. KB 2 éve merevedési problémákkal küzdök, mára ez teljes mértékű lett. Úgy érzem, ezt a gyógyszerek okozzák. kÉRDÉSEM: A...
        Tisztelt doktornő! Visszatérő mellkasi panaszok miatt voltam kardiológia vizsgálaton. Elvagyok keseredve, 31 évesen 1 fokú mitrális regurg, 1-2 fokú tricusp insuff szerepel, valamint magasvérnyomás szívbetegség. Mik ennek a betegségnek a...
        Tisztelt Dr. NŐ Amikor orvoshoz kell mennem legyen az munkaalklalmassági vizsgálat vagy háziorvoshoz kell menni, mindig izgulok de fölleg vérnyomásmeréskor szó szerint félek hogy mennyi lesz az érték. És ezér magasat mérnek. Háziorvosom fel...
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Harc az ajakherpesz ellen
        Az ajkakon kifejlődő hólyagok mellett néhány kísérő tünet is kísérheti.
        COVID-19: hivatalos ajánlások
        Tájékoztatók az Egészségügyért Felelős Államtitkárságtól.
        Célzott molekuláris terápiák
        Számos daganattípusban áll rendelkezésre célzott terápia.