Magas vérnyomás és mellékhatások

Tisztelt Doktrnő! Pajzs mirigy eltávolításom volt 1987-ben. A magas vérnyomás 2001-ben a változókorral jött. Eddig gyógyszerekkel tudták kezelni. 2014-ben a férjem halála után a vérnyomásom elkezdett ugrálni. Azóta immár fél éve próbálnak megfelelő gyógyszert találni ami nem sikerül. Most a vérnyomásom elfogadható, de a mellékhatás ami szívkörnyéki szorítás és a koleszterin, húgysav, és vércukorszint drasztikus megemelkedése történt. Próbálnak rábeszélni, hogy nem a gyógyszerektől van, és diétázzak, ha nem múlik el adnak rá megfelelő gyógyszert. Az az érzésem, hogy nem is akarnak megfelelő gyógyszert találni. Hová fordulhatnék, aki csak gyógyítani akar és nem gyógyszerekkel tömni.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza gyógyszerek és életmód témában

Kedves Kérdező, a magas vérnyomás oka ebben az életkorban gyakran többtényezős, nincs egyetlen kiküszöbölhető tényező a háttérben. Sokféle gyógyszer létezik a kezelésre, amely nem véletlen, hiszen különbözőek az emberek és a problémák, ezért a kezelés sem egységesíthető. Persze vannak szabályok, amelyek alapján felépítenek egy terápiát. A vérnyomás betegség kezelése azonban nem csak gyógyszeres kell, hogy legyen, hanem életmódi változtatásokra is szükség van. Az úgynevezett DASH illetve mediterrán diéta segíthet a megfelelő anyagcsere állapot beállításában, ezáltal javulhat a vérnyomás. Az ideális testúly elérése és megtartása kívánatos, ehhez nélkülözhetetlen a rendszeres (legalább napi 30 perc) intenzív mozgás (pl. gyors tempójú gyaloglás, kerékpározás, tánc, úszás stb.) Érdemes esetleg dietetikus és gyógytornász segítségét is igénybe venni. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. május 05., 19:39; Megválaszolva: 2015. május 07., 10:48
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Magas vérnyomás 30 évesen
Tisztelt Doktornő! Elmúlt 1 hónapja érzem hogy kicsit fáj a fejem ekkor megmértem a vérnyomásom és folyamat 140-155 közötti értéket ad ki a...
Mellkasi fájdalom
Tisztelt Doktornő! Kèt nappal ezelőtt gyògyfürdőzès közben váltogattam a hideg zuhanyt ès a szaunát pár alkalommal ami után fülzúgást...
Laborvizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor/Doktornő! Érdeklődnék, hogy a laborvizsgálat eredményeben lévő eltérések mire utalhatnak, illetve ezzekkel az eltérésekkel...
Komoly kardiológiai problémám van?
Jó napot kívánok! Tavaly decemberben állapítottak meg nálam magas vérnyomás betegséget (elsődleges) . Ezt követően megindult a gyógyszeres...
Friocard kapszula
Tisztelt doktornő! Azt szeretném kérdezni,hogy hallott-e már a Friocard nevű készítményről (gyógyszerről) . Amennyiben igen,mi a véleménye...