Rettegek, hogy tüdőrákom van

Tisztelt Doktornő! Betegségem /több myoma/ kezelésére nőgyógyászom Esmya nevű hormongyógyszerkúrát írt fel (3 doboz, 3 hónapos kezelés) október legelején. Körülbelül 2 hete száraz ingerköhögést tapasztaltam, mely több napig nem szakadt fel. Az orromat egyáltalán nem fújom, nem érzem magam náthásnak egyáltalán Mindemellett hőmérsékletem változó, de a normálistól magasabb 36, 9-37, 2C. A napokban már elkezdtem inni a lándzsás útifű szirupot, ennek teaváltozatát és a cickafarkfű teát is.. Sajnos, nagyon kevés szakad fel, és továbbra fennáll ez az ingerköhögés. Annyit olvastam, hogy az orvos által felírt gyógyszert -uliprisztál-acetátot tartalmaz (28db van 1 dobozban, és napi 1db-ot kell bevennem) - asztmások nem szedhetik. Én nem vagyok asztmás mégis köhögök. Az Esmya sok mellékhatása közt nem szerepel a köhögés, de a neten utánanéztem, és egy másik szintén uliprisztál-acetátot tartalmazó gyógyszer ritka mellékhatásai között viszont igen, sőt a szájszárazság is. Szretném megkérdezni, lehetséges, hogy fent leírt tüneteimet; sok ingerköhögés, krákogás, sokszor slejmérzés a torokban az Esmya okozza. A nőgyógyászom ezeket a mellékhatásokat még nem hallotta sohasem. Az Esmya és az EllaOne gyógyszertájékoztatójában egyaránt szerepel, hogy aki érzékeny az uliprisztál-acetátra az ne szedje. Nekem viszont azért lenne rá szüksége, hogy ne kelljen kivenni a méhemet, az orvos azt mondta nincs más megoldás. A tüdődaganattól azoban szinte rosszul vagyok - még a gondolatától is, olyannyira, hogy nem merek elmenni tüdőszűrésre. Nem dohányzom, életemben 2 kezemen meg tudom számolni hány cigarettát szívtam el... A köhögés nem múlik, a közérzetem is egyre rosszabb lesz, nem tudok aludni sem, szívpánikrohamaim vannak! Olvasom, hogy ezeknek a daganatoknak, főleg a kissejtesnek a prognózisa nagyon szörnyű.. Kérem, szíveskedjen megírni, lehet-e, hogy mégis a gyógyszer mellékhatása, vagy nem... Válaszát hálásan köszönöm! Tisztelettel K.Linda

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Hangonyi Csilla válasza köhögés témában

Kedves Linda!

Panaszait légúti vírusfertőzés, vagy allergia okozhatja. A tüdőrák valószínűsége igen kicsi, ezek a tünetek sem utalnak rá. Ha mégis aggódik emiatt, akkor ne dugja a fejét a homokba, szorongás helyett menjen el tüdőszűrésre, hogy megnyugodjon.

Az utóbbi hetekben saját betegeimnél is megfigyeltem, hogy mostanában sokan panaszkodnak elhúzódó köhögésre. Nem tartom valószínűnek, hogy gyógyszer mellékhatás okozná köhögését.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. november 01., 13:56; Megválaszolva: 2015. november 02., 06:35
Kérdések és válaszok: Légzőszervi megbetegedések
mellkasi és hát fájdalom
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Közel egy éve volt egy kisebb megbetegedésem ami hőemelkedésel és léguti problémával járt (köhögés, légcső-...
Tüdőszűrés
Kedves Doktornő! 71 éves vagyok, magas vérnyomás, zöldhályog, reflux az alap betegségeim. Szeptember óta sokat köhögök, váladékkal. Voltam...
Hosszan tartó panaszok
Kedves Drnő! Panaszaim 2,5hónapja kezdődtek,kis torokfájás,majd száraz fullasztó köhögés,majd köhögés hurutos lett.Mára már 4antibiotikumkúrán...