Tápszeres csecsemő híg széklet

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!

Most 4, 5 hónapos kislányom sajnos két hónapos kora óta hipoallergén tápszert kap. Kezdetben a széklete sűrü halványzöld színű volt, de kb. 1 hónapja nagyon folyékony, annyira hogy a pelenka is beszívja. Kb. 2-3 széklete van egy nap. Mielőtt ez a folyékony hasmenés kialakult, azelőtt kb. 1, 5 héttel kapta meg a rota vírus elleni "oltást". A közérzete jó, nincs láza, nem hány, nincs felpuffadva, jól eszik, alszik és jól gyarapodik, azóta több mint 1 kg-ot hízott. Voltunk gyermekorvosnál, csináltak tenyésztést baktériumra, ez negatív lett. Ezt követően 2, 5 napig próbálkoztunk a Milumil Aptamil Pregomin tápszerrel és ettől egy minimálisan sűrübb lett a széklete, de ez a sűrüje nagyon nyákos volt.
 A gyerekorvos azt mondta, hogy ez valószínüleg egy un. postinefctiós állapot és mégis másik tápszerrel való próbálkozást javasolt.
Németországban élünk és itt sajnos nem lehet Protexint kapni, de otthonról sikerült beszerezni. Nagyon sokan ajánlották, úgyhogy most ezt fogjuk megpróbálni.
Önnek mi a véleménye? Mi miatt lehet ez a folyékony széklet, ha igazából jól gyarapodik és teljesen jól érzi magát? Lehet, hogy a rotarix egyik szövődménye? Vagy tovább kellett volna próbálni a másik tápszert, mert lehet hogy allergia? Bár a kislányom nagyon szépen gyarapodik és jól érzi magát, aggaszt hogy mi lehet ennek az oka. Édesanyám szerint én ugyanígy nagyon híg székletet ürítettem, de én anyatejes voltam. Lehet hogy tápszeres babánál is öröklődik az ilyen hajlam?

Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza hasmenés témában

Kedves Kérdező!

Több vonalon indult el a gondolatmenetem. Talán ha pontokba szedem, úgy jobban sikerül leírnom.

1. Nem gondolom, hogy a kislánya "hasmenős alkatú " lenne, mert véleményem szerint az már a kezdetektől megmutatkozott volna.

2. Nagy valószínűséggel nem a tápszer indította el a tüneteket, mert ahogy írja 2 hónapos kora óta kapja, viszont a hasmenés 3, 5 hónapos kora óta van a kicsinek.

3. A rotavírus elleni oltás után gyakran alakul ki hasmenés.

Leginkább azt tudom elképzelni, hogy az oltás után még egy gyenge kis vírust elkapott a kicsi és az okozhatta a hasmenést. A probiotikus készítmények valóban jó hatásúak én is ezt javasolnám. Vannak bifidustartalmú tápszerek is forgalomban, ha Önöknél is van érdemes lenne egy rövid ideig adni a babának, legalább addig, amíg közel normális széklet nem alakul ki.

 Üdvözlettel: Dr. Balogh Andrea, gyermekgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Balogh Andrea, gyermekgyógyász
Kérdés: 2009. június 23., 21:11; Megválaszolva: 2009. június 23., 21:11
Kérdések és válaszok: Gyermekgyógyászati betegségek
Csomók lágyék hajlatban
Kedves doktornő! Kislányom 6 éves és pár napja felfedeztem nála lágyékhajlatban 3 borsónyi méretű csomót . Ami nem tudom hogy eddig ott volt e de...
Covid után influenza védőoltás
Üdvözlöm Kedves Doktornő! Érdeklődnék, hogy egy egy napos enyhe lefolyású covid fertőzés után 12 nappal, megkaphatja e a kisfiam a 4 komponensű...
Bekakilás /tejallergia?
Tiszelt Doktor Úr! Fiammal (6 éves lesz) nyáron voltunk kórházban fulladás miatt, asztmát állapítottak meg nála. kontrollon végeztek nála...
C vitamin gyereknek
Kedves Doktor Nő/Doktor Úr! 6 éves kisfiam lassan egy éve napi 500 mg C vitamint kap a gyerekorvosunk javaslatára. A kérdésem az lenne, hogy nem...
Nyirokcsomó duzzanat gyerekeknél
Üdvözlöm. 3 gyermekes , (túlzottan) aggodó édesanya vagyok. A legkisebb gyermekem 2 éves kisfiú.kb 1 éve felfedeztem a tarkója fölött egymás...