Erosiv gastritis nem múlik a gyógyszerektől

Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Nemrégiben írtam egy kérdést (2012.09.09) , melyben leírtam a Helicobacterre és erosiv gastritisre előírt kezelésemet. (2*500mg Fromilid, 2*1g Augmentin Duo, 2*20mg Rabyprex 1 hétig, majd 1*20mg Rabyprex, amíg van az 56 tablettásból) Az egy hetes antibiotikumkúra lement, és már 1 hete csak a Rabyprexet szedem 1*20mg dózisban. A helyzet az, hogy szakorvosom azt mondta, hogy azt ehetek, amit csak akarok miközben tart a terápia, mert ha működnek a gyógyszerek, akkor javulnia kell a helyzetnek, ehhez képest a székletemben egyre több feketeség (emésztett vérre utaló nyom) jelent meg. Egy fogorvosi beavatkozás miatt és a gyomrom miatt is pár napig (4-5 nap) csak banánpépet fogyasztottam 3-4 óránként (lúgos hatása, és gyomornyugtató jellege miatt) , ami elkezdte rendezni a székletemet addig, amíg teljesen normális (feketeség mentes) nem lett. Ezután tegnap a banánpépek mellett fogyasztottam fehérje jellegű ételt is: kétszer [11 óra körül és este 10 óra körül (tonhalszendvics) , és megint elő kezdenek jönni a feketeségek a székletemen. Véleményem szerint a savcsökkentő hatóanyaga vagy annak dózisa (jelenleg ugye már csak 1*20mg Rabyprex) számomra nem működik megfelelően. Mit javasol? Másik savcsökkentőt? Vagy mit tegyek? ui: Sajnos a szakorvosomat nem tudom elérni jelenleg sehogyan sem... továbbá egy dolgot még nem említettem: nagyobb fogorvosi beavatkozás miatt gyengébb dózisú Augmentint kell szednem 650mg-ost egy hétig (amit egy héttel az előző antibiotikum kúra befejezése után kezdtem szedni, mert a fogorvosom ennek tudatában is ezt javasolta a nagyobb problémák elkerülése érdekében) De ez az Augmentin-szedés nem befolyásolta a székletemet, már 3-4 napja szedem, és csak most jelent meg ma korán reggel a székletben a feketeség, miután tegnap 2x is banánpéptől eltérőt ettem. Segítségét és válaszát előre is köszönöm, Tisztelettel, Kovács Zoltán

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szigeti Nóra válasza gasztritisz témában

Kedves Kérdező!

Ha a széklet fekete, azt mindig nagyon komolyan kell venni, és azzal azonnal orvoshoz fordulni. Ha a fekete színt emésztett vér okozza, az mielőbb kivizsgálást indokol a vérzésforrást illetően, ami persze lehet egy vérző fog is.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 25., 09:38; Megválaszolva: 2012. szeptember 26., 10:14
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Bélprobléma?
Tisztelt Doktor Úr! Sokat küzdöttem felhasi és gyomortáji fájdalommal, ami miatt több vizsgálatom is volt.A gyomor nyálkahártyán metapláziás...
Lelet értelmezése
Tisztelt Doktor Úr! Tisztelettel érdeklődni szeretnék, az alábbi laborèrtèkkel mi a teendő! Természetesen felkeresem Önt személyesen, amennyiben...
Hasnyálmirigy laborértékek
Tisztelt Doktor Úr! Normális amiláz és lipázszint mellett lehetséges hasnyálmirigy-alulműködés vagy krónikus gyulladás okozta felszívódási...
Gyomorhurut, fennálló gyulladás?...
Tisztelt Doktor Úr! Nemrég kérdeztem arról, hogy lehetséges-e visszamaradt gyulladás gyomorhurut után, vagy valamilyen komolyabb probléma. A hasu UH...
Visszamaradt gyulladás?
Tisztelt Doktor Úr! A közelmúltban írtam Önnek gyomorhurutra utaló panaszok miatt. November közepén étkezési kihágás (csípős ételek, alkohol)...