Formalin

Az alábbi dolog történt velem tegnap: Cipőfertőtlenítés közben puszta kézzel megfogtam egy 10%-os formalinnal átitatott párnát. Ezután (szerintem alaposan) kezet mostam. Majd pár perccel később puszta kézzel költöttem el a vacsorámat. Nem sokkal később szúró-égető érzést éreztem a szám szélén, a torkomban, illetve a gyomromban. A kérdéseim a következők lennének: 1. Lehetett-e ennek a formailn a kiváltó oka, vagy csak túlságosan élénk a fantáziám? 2. Ha igen, akkor ilyen esetben mi a teendő? 3. Származhat-e ebből valamilyen maradandó problémám?

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

Dr. Rákóczi Éva válasza a formalin témában

Tisztelt Uram! A formalin nagy mértékben irritálhatja a bőrt, allergiás reakciókat váltva ki, és a belégzése se ajánlatos, asztmát és rákot okozhat. A bőrirritáció csökkentésére Calcium illetve anthisztamin szer használható, amelyek alkalmazása csökkentheti majd véglegesen megszünteti a tüneteket. Ha tünetei elhúzódóak, feltétlenül káérje bőrgyógyász tanácsát. Úgy gondolom, ez a kis behatása a szernek nem okoz Önnél maradandó károsodást, a szer belégzése inkább.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 10., 14:38; Megválaszolva: 2010. augusztus 12., 09:00
Kérdések és válaszok: Egyéb
allergia vagy más
Tisztelt Doktornő! Nov. közepe óta a fő problémám,hogy az orrom bedugul a mellkasomon át a gyomromig. Az orrdugulás kb 50 százalékos, a gyomrom...
Bizsergés végtagokban
Tisztelt Szakértők! Az alábbi problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: Több mint egy hete kezdődött, először talpzsibbadással...
Beütöttem a fejem
Kedves Doktornő! 6 nappal ezelőtt lehajoltam, hogy levegyem a cipőm majd elfelejtettem, hogy felettem van a bojler/kazán és így lendületből...
Vérvétel eredménye
Üdvözlöm! Szíves segítségét szeretném kérni vérvételi leletem kiértékelésében 32 éves férfi vagyok. Az eredményeimben van pár...