• Reflux, rekeszizomsérv

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt Doktor Úr! Torokban érzett gombócérzettel jutottam el gasztroenterológiai endoszkópiára, ahol GERD in obs, mérsékelt bulbitis és 1-2 hiatus hernia-t állapítottak meg. A gombócérzeten túl, piros volt a torkom, amely mögött nem állt fül-orr-gégészeti panasz (azt kivizsgáltattam). Az orvos rabeprazolt írt fel, előtte egy hétig szedtem No-Acid-ot, de egy hét alatt nem javult a helyzet. Három kérdésem van: 1. mivel el szeretném kerülni a PPI alkalmazását, szedhetem a Quamatel gyógyszert (annak leírásában szerepel, hogy konzultálni szükséges orvossal, amennyiben nyelési nehezítettség van); napi 2 db? 2. a rekeszizom sérv, amelyről a gasztroenterológus nem mondott semmit, csak ráírta a papírra, jelentős? ezzel szükséges vmit kezdenem? 3. amennyiben mégis PPI-t szednék, itt lehet kezdeni egy kisebb dózissal? Meg szeretnék gyógyulni, de el szeretném kerülni, hogy mindig gyógyszert kelljen majd szedjek. Illetve, eléggé gyakran van székrekedésem, tartok tőle, hogy a PPI ilyen tünetet okozhat. Köszönöm válaszát. Üdvözlettel.

        Dr. Plósz János válasza a globus témában

        A gombócérzés általában pszichoszomatikus tünet (nem találunk mögötte szervi eltérést). Reflux is okozhat gombócérzést, akkor ez nyelőcsövön kívüli reflux-manifesztációnak tartható és legalább 3 hónapos, dupla dózisú PPI kezelés indokolt. Ezt a Quamatel nem válthatja ki (nem tudja elérni azt a hatáserősséget). 1-2 cm-es rekeszsérv nem jelentős méretű, de a reflux kialakulását elősegítheti. Van lehetőség alacsonyabb dózissal kezdeni a terápiát és nem kielégítő hatás esetén emelni a dózist, de nem ez a javasolt terápiás terv.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. május 25., 16:25; Megválaszolva: 2020. május 25., 20:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Ön szerint az lehet reflux tünet, h a felsőtestemben állandóan melegséget érzek, mintha egy kályhát bekapcsoltak volna bennem?Klimaxban még nem vagyok. Lázam nincsen. Nem izzadok jobban, ilyenkor az esik jól ha egy hideg...
        Üdvözlöm Dr Úr! Olyan ügyben szeretném megkérdezni önt, hogy ön szerint az itt: https://neotest.hu/termek/hiv-gyorsteszt-20-db-os/ található gyorstesztek, illetve az ehhez hasonló tesztek, amiket lehet vásárolni, jelen esetben ennél a...
        Kedves Doktor úR! Elméletileg volumenrefluxom van, azért ég a gyomrom. Szedek 3x1 itorpide ot és progastro 825-t. Sajnos a gyomorégés még mindig megmaradt, pedig már 2 hete szedem ezeket. Ön szerint ha innék ventert napi 3 szor az még...
        Kedves Doktor Úr! Soha nem szültem és egészséges életmódot folytatok. Tavalyi leletemen ez van: tátongó méhszáj, portio folytatásában rendesnél kisebb uterus, megnyúlt mellső ajak, kisebb forintosnyi ectopium,cervicitis. Tünetek nem voltak,...
        Tisztelt doktornő/úr! 6 éves gyerekről lenne szó. 31 hétre született. Nem kúszott, nem mászott, egészséges. A probléma a következő. Semmit nem játszik egyedül. Csak tv-t néz és telefonozik, ha a felnőtt engedi. Ha a felnőtt mondja, hogy...
        Tisztelt Doktor Úr! nagyon örültem, hogy rátaláltam Önre a webbeteg.hu-n. Szeretnék tanácsot kérni, mivel hosszú évek óta székrekedéses panaszaim vannak, haspuffadással, szélgörcsökkel, a vastagbél mentén erős fájdalmakkal. Gyakran 3-4...
        Kedves Doktor Úr! Kérem az őszinte véleményét, hogy leszek.e még valaha jobban? 2 hétig szedtem PPI-t és 2 hétig quamatelt. PPI ből többfélét is-lehet ez volt a baj, hogy váltogattam őket? Mindegyiktől csak rosszabbul lettem, így az...
        kedves Doktor Úr! Köszönöm a gyors válaszát! (én vagyok,aki nem mer enni) Ön javasolta, hogy estére quamatel ,gaviscon stb-t használjak... Csak az a baj, hogy ha az égő gyomromra bármilyen savcsökkentőt beveszek csak még jobban fog égni és...
        Kedves Doktor Úr! Rettegek az evéstől! Ez azóta van így,mióta szedtem a PPI-ket-többfélét is- és mindegyiktől szinte leállt az emésztésem, illetve étkezések után égett a gyomrom. 1 hónap után abbahagytam , most van egy hete hogy semmit...
        Tisztelt Plósz János! Tanácsot szeretnék kérni. Kb. 1 hónapja minden evés után felpuffadok. Azonban nem a beleim, hanem a gyomrom puffad fel és úgy marad egész nap. Olyan mintha egy levegő gombóc lenne a gyomromban és akkora leszek mint egy...