• Magas GOT/GPT/LDH oka

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Vérvételen voltam, és minden jó lett, kivéve 3 értéketŰ: GOT: 620 GPT: 168 LHD (ismételve, higítva): 5472 A vizelet negatív, az üledékben kevés baktérium megjegyzéssel. Voltam éves szűrésen pont 2 hete (teljes has, kismedence, máj, mirigy, nyaki erek, pajzsmirigy) ultrahang minden negatív, tüdőrtg szintén. A vérvételre igen intenzív izomlázzal mentem. Mi lehet az oka ezeknek a cirka 10*-es értékeknek? Csatoltam egy file-t a leletről, pc-n jól látszik.

        Dr. Plósz János válasza a magas LDH, GOT, GPT témában

        A magas LDH-érték egyértelműen sejtpusztulás eredménye, a GOT-GPT emelkedés társulása leginkább májat érintő problémára utalhat, de akár vörösvérsejt-pusztulás vagy az izomláz okaként komolyabb izomsérülés is állhat az eltérés hátterében. Mindenképp bő folyadékpótlás javasolt illetve a laborleletek kontrollja, kiegészítve CPK illetve LDH izoenzim vizsgálatokkal (ha a GOT-GPT nem csökkent, akkor vírusszerológiai vizsgálattal is).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2018. november 08., 15:04; Megválaszolva: 2018. november 11., 18:13

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jónapot kívánok! Az utóbbi 2-3napban hasi görcseim voltak (még elviselhető formában) azomban buscopan és meteospazmylra sem múlott +gyomorfájás . Ma viszont a hasam már kevésbé fáj viszont bal vese körül van egy nyomo szorító érzés ....
        Kedves Doktor úr/nő! 1 hete kezdődött a problémám, amikor a számban, konkrétan a nyelvemen égő, szúró, csípő érzést éreztem. 4 napja még mindig éreztem, megnéztem jobban a nyelvemet és akkor vettem észre hogy a nyelvem hátsó részén...
        Tisztelt Doktor úr/nő! 3 hónapja volt egy influenzás betegségem. Akkor ki alakult elvileg egy arcüreg gyulladásom.A panaszaim nem múltak el teljesen,mivel a mai napig érzek egy hirtelen be szúró fájdalmat a bal arc üregemben és a felső...
        Kedves Doktornő! 2 hónapja szedek frontint, napi 3 x 0,5 mg-ot. Szeretném végleg letenni. Hogyan kell ezt a dózist leépíteni, mennyi idő alatt?Legyen szíves segíteni Köszönöm!
        Kedves Doktornő! Azt szeretném megtudni, mitől lehet az, hogy időnként fémes ízt, kifejezett vér ízt érzek a számban, főleg köhögéskor és előfordul ilyenkor kicsit nehézlégzés is, de gondolom az a köhögés velejárója. A nyálban nem...
        Tisztelt Doktor Úr! Lányom első terhességének 17. hetében jár. A 12. héten történt genetikai ultrahangon nem látszódott fejlődési rendellenesség. A 12. héten ajánlott magzati vérvétel nem történt, viszont a 16. héten esedékes magzati...
        Kedves Doktor Úr! Már egy hónapja van a jobb bordaív alatt égő panaszom. Nem köthető evéshez, gyakorlatilag egész nap érzem. Hasi UH negatív, vérvétel szintén. Tükrözésen kevés epét láttak a gyomromban. Most akkor ez már epés reflux?...
        Tisztel Doktor Úr! Crohn betegségre solu-medrol 40 tartalmú kúpot meddig lehet használni? Annak 1 hónap utáni azonnali elhagyása okozhat-e bármi problémát? A fokozatos leépítés a kúp esetében is szükséges a szteroid miatt? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Segítségét szeretném kérni. Az elmúlt hónapokban nagyon erős hasi görcseim voltak, sokszor az ájulás határán voltam. Puffadás, szelesedés, gyakori székletürítés jellemző még. Valamint fáradékonyság, hajhullás,...
        Tisztelt Doktor Úr. Babát szeretnénk párommal voltam is ma Laborba,magánorvos küldött el. Eredményeimet nem igazán értem. Kérem szíves segítséget. Megyek majd orvoshoz,de nem tudok várni. Előre is nagyon szépen...