Emelkedett GAMMA GT- szint

Tisztelt Doktor Úr! Ma kaptam meg a labor eredményemet, minden évben szoktam csináltatni egy általános vérképet, és a pajzsmirigy szintemet szoktam ellenőriztetni, mert (kezelt) pajzsmirigy alul működésem van.Szerencsére ez az érték megfelelő volt. Ami viszont megijesztett az a GAMMA Gt. szintje volt. Az érékelő lapon az áll, hogy ennek referencia értéke 5-38.-ig terjed, az enyém viszont 82 lett.Nagyon aggódom emiatt, hiszen ez az érék s duplája a megengedettnek. A háziorvosommal csak holnap találkozom, azért is fordulok önhöz.Kicsit tájékozódtam itt a WEBBETEG oldalon erről. Megtudtam, hogy ez egy májfunkció, és az emelkedett értéket a gyógyszerszedés és az alkoholfogyasztás okozza. A gyógyszereim évek óta ugyan azok, az elmúlt télen szedtem JUTAVIT C, és D3 1000 mg vitamint. Az alkoholfogyasztás pedig alkalom szerűen, hetente 2-3 alkalommal 1.-1.5 dl fehérbort szoktam esténként elkortyolgatni.Lehet, hogy ez okozhatja ezt az érték eltérést? Ez a szokás az utóbbi időben alakult ki nálam. pár hónapja. A kérdésem az lenne? Hogy okozhatják-e az imént leírtak ezt az érték változást? Mekkora probléma ez? Van-e ezzel egyéb teendőm? A többi májfunkciós és egyéb érték teljesen rendben van.Évente egyszer hasi ultrahangra is szoktam menni, mert kivették az epehólyagomat 15 éve, és azt is mindig ellenőriztetem.Két hónapja voltam, ott mindent rendben találtak a májammal-epevezetékemmel. A válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel:Takácsné Annamária

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza a GGT témában

Az észlelt GGT-emelkedés nem aggasztó, ez az érték jelentősebb máj-epeuti betegségekben több ezres is lehet. A GGT a legérzékenyebb marker a máj- és epeutak tekintetében, a gyógyszer- és alkoholfogyasztás okozhatja az emelkedést, de lehet a háttérben lezajlott vírusfertőzés, fokozott máj-zsírraktározás is. Szóval, megijedni nem kell, 2-3 hónapos májkíméletet követően érdemes megismételni a vizsgálatot.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. május 10., 23:03; Megválaszolva: 2018. május 11., 05:42
Kérdések és válaszok: Egyéb
irritábilis bél szindróma
Tisztelt Doktor Úr! Nyáron vastagbél tisztító kúrát csináltam, ami után hasi fájdalmak kezdődtek a bal alhasban, de nem étkezéssel...
visszatérő hasmenés
Tisztelt doktor úr. A kérdésem a következő lenne a doktor úr felé , áprilisban fogászati kezelés után kaptam antibiotikumot attól hasmenésem lett...
Fehérvérsejtszám eltérések mire...
Tisztelt Doktornő! A laboreredményem szerint a fehérvérsejtszám a megadott 4-10 határérték helyett 15, a neutrofil szintén emelkedett 11,9 a megadott...
KÖLDÖK körüli égő érzés
Tisztelt Doktor Úr! Most egy olyan panaszom van, hogy a köldököm körül égő érzést érzek. nem fáj,hanem kifejezetten ég. Hasi ultrahangra mentem...