Két hete hajnalban jelentkező hasmenés és napközbeni puffadás

Tisztelt Doktor Úr! Az alábbi problémával fordulnék Önhöz! 2016.12.25-én reggel erős hányingerre és gyomorgörcsre ébredtem. Semmilyen különleges karácsonyi ételt nem ettem. Egy ízben hánytam, némi lágy széklet és erős gyomorfájás, 37, 5 fokos testhő. 26-án hétfőn beküldtek a sürgősségi osztályra, heveny hasnyálmirigy gyulladás gyanújával. Készült labor (gasztrós, ahogy ott hívták) , volt Uh vizsgálat. Az Uh vizsgálat eredménye hepatomegalia min.grad. A labor eredménye emelkedett CRP-n kívül kóros nincs. Kaptam infúziót (quamateles-cerucalos) . Vélemény: a panaszok hátterében gastroenteritis állhatott. Jobban lettem. Mivel két napig nem ettem és ittam, amint először enni, inni tudtam, sajnos visszajött a gyomorsav, refluxos vagyok. Ezt követően voltam gyomortükrözésen, ami szerint kis, felületes, erodalt terület a nyelőcső kezdeni részén. Kaptam gyógyszereket, dicetelt és noacidot, valamint normaflore probiotikumot. A korábbi étvágytalanság teljesen megszűnt, tudok enni, nincsen teltségérzésem sem. Viszont sajnos van elég gyakori puffadás, valamint hajnalban jelentkező híg széklet. Korábban jelentkezett még izomgörcs is, de mióta szedek MagneB6-ot, az megszűnt. Néha azonban előfordul szívdobogás érzés a mellkasban és hasban. A vérnyomásom és a pulzusom rendben van. A gasztroenterológus szerint egy vírusos gyomorrontás miatt van még mindig ez az egész és mivel sok volt a gyomorsavam, tovább lehetett a szervezetemben a vírus. A házi orvosom küldött székletmintát a laborba (baktériumvizsgálatra) , annak az eredményét várjuk, valamint voltam vérvételen is (nagy labor + tsh) , ennek az eredményét szintén várjuk. A széntabletta vagy imodium hatására a híg széklet megszűnik, de nem szeretnék huzamosabb ideig ezeken élni. Mit tehetnék még? Félek, hogy valami komolyabb baj áll a tünetek hátterében! Sajnos ilyen téren eléggé pánikolós vagyok. Illetve stresszelős típus is vagyok. Köszönettel: Andrea

Legfrissebb cikkek a témában
    Nincs találat!

Dr. Plósz János válasza gastroenteritis témában

Az én véleményem is megegyezik a kollégákéval. Érdemes lenne más probiotikumot is megpróbálni, néhány hétig folyamatosan használni. Ezen kívül megpróbálható pár napig Tasectan, valamint Duspatalin tabletta használata.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. január 10., 17:50; Megválaszolva: 2017. január 10., 21:06
Kérdések és válaszok: Egyéb
Gyomorfájás, hasmenés, hányinger......
Tisztelt Doktor Úr! Szeretném a segítségét/véleményét kérni. December 28-án vacsorára elég zsíros sülthúst ettem, éreztem is, hogy sok volt...
Lelet kiértékelése
Tisztelt Doktornő! Segítségét szeretném kérni a mellékletben küldött lelet kiértékelésében, valamint írok még pár értéket egy másik...
A múltkor írtam önnek és a választ...
Üdvözlöm! Írtam önnek a múltkor a problémám miatt. Lent csatoltam egy decemberi és egy januári vérvételt. Voltam háziorvosnál megvizsgált. Nem...
TB ellátás lehetősége
Tisztelt Doktornő! Van-e a TB-nek szolgáltatása vagy éppen szolgáltatási kötelezettsége abban az esetben, ha egy 50 éves, home-office-ban dolgozó...
Szegycsont körüli fájdalom
Kedves Doktor Úr / Nő! Tegnapelőtt háton fekve, a magam fölött tartott táblagépem ráejtettem a mellkasomra, ez nyilván az a kategóriájú ütés...