sós szájíz

Tisztelt Doktor Úr! Ezév januárjától antidepresszánsokat kell szednem. Kortizol alultermelődése miatt depressziós, pánikbeteg lettem (évekig 4-5 év szinte nap mint nap stresszes állapotban voltam. 15 kg-ot fogytam, 3-4 hónap alatt és sajnos a TSH hormonvizsgálatoknál csak a kortizolszintet nem nézték, a többi mind negatív volt. Szerencsére véletlenül kiderült. A lényeg, hogy amióta az antidepresszánsokat szedem nagyon erős sós ízt érzek a számban. Minden nap de. kb. 10-11 óra körül kezdődik és tart elalvásig. Reggel semmi jele nincs (kivéve, hogy előző nap felmarta a só az ínyemet, így nagyon gondos ápolást igényel a szám belseje) . Enterológust kérdeztem (akinek köszönhetem, hogy kiderült a kortizolhiányom) , mondta, biztosan a reflux. Refluxot 2010-ben állapítottak meg nálam, helicobakter nincs, panaszom kb. 2 éve nincs (étkezésnek köszönhetően) , de sós ízt azelőtt soha nem éreztem. Savam az volt, éjszaka gyakran feljött, felébredtem rá. Pszichiáter mondja, talán lehet a gyógyszerektől. Teljesen tanácstalan vagyok, féltem a kétszer tizenkét db-os teljes fogkoronáimat, amit alig másfél éve raktak fel. Érzem, hogy a só kikezdte, kezd szürkülni, úgy érzem jelentősen vékonyodott, képlékenynek is érzem, de csak akkor amikor a sós íz jelentkezik. Válaszát várva tisztelettel: Szalai Gáborné Zsuzsa

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza sós szájíz témában

A sós szájíz reflux-betegségre nem típusos, sokkal valószínűbb a gyógyszer okozta mellékhatás, kóros ízérzés, esetleg nyomelem- vagy vitaminhiány. érdemes lehet vashiány irányába vizsgálódni, szükség esetén vasat és B-vitaminokat pótolni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. november 21., 16:25; Megválaszolva: 2015. november 21., 20:28
Kérdések és válaszok: Egyéb
Alacsony EGFR-epi
Tisztelt Dr. Nő! A napokban elmentem munkahelyem általi szűrővizsgálatra. Endokrinológus javaslatára csináltattam egy részletesebb labort, melyből...
Magas konjugált bilirubin
szeretnék megkérdezni mit jelent ha magas a konjugált bilirubinom (érték 4,1umol/L) , magas a limfocita % (45%) , neutrofil % és eozinofil % viszont...
Hasi ultrahang utáni teendők
Édesanyámat a reumatológus orvos küldte el hasi ultrahang vizsgálatra, de hozzá még soká jutunk vissza a lelettel, ezért kérdezem, hogy a hasi...
Combfájdalom
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Egyik pillanatról a másikra tegnap kutyasétáltatás közben a bal combomban (kívül, fent) elkezdett minden lépésnél...
Emelkedett káliumszint
Tisztelt Doktor Úr! Laboreredményem értékeinél a káliumszint 6 mmol/1 Gamma-GT 39 U/L mutatott emelkedéseket, más értékek rendben vannak....