Mit tanácsol, mit csináljak?

Tisztelt Doktor úr! Fiatal nő vagyok.Január eleje tartó hìg székletürìtés, fogyás(8 kg) , étvágytalanság hirtelen vashiány, rossz közérzet miatt felkerestem egy gasztroenteorológiai rendelést, ahol gyomortükrözést csináltak.Gastroscopia: A gégebemet ép, a nyelőcső jól tágult, a lumen szabályos, a nyálkahártya ép, a cardia 38 cm-en jól zsár, a Z vonal felett enyhe hypetaemia és pontszerű erózió. A gyomorban kp.mennyiségű, vìztiszta secretum van, a gyomor fal jól tágult, a corpus redőzet megtartott, a nyálkahátya ép. Az angulus is épAz antrum nyálkahártya kissé foltosan hyperaemiás, preaylorikusan egy komplett papullosus erozió is megfigyelhető, melyből biopsiát vettünk, a pylorus szabadon átjárható, a bulbus ép ostbulbarisan szabályos lumentágasság és Kerking redőzet, kissé granulált, foltosan hyperaemiás nyálkahártya látható.Inversioban s fornix és subcardiális terület ép.5 biopsiát vettek.3 db biopsiát a mély duodenumból.2 db biopsiát az antrum corpusból. A biopszia eredményre várni kell.Vélemény: Reflux oesophagitis LA-A. Antrum gastritis, Duodenitis.Szeretném megkérdezni, hogy mit jelentenek ezek az eredmények? Az lenne még a kérdésem, hogy a túl sok sav okozhat hìg székletürìtést, folyamatos aftá? Mi okozhatja azt, hogy folyamatosan éhes vagyok, és ha nem eszem 2-3óránként, akkor elkezdek szédülni, iszonyatos hányinger, gyomorfájás gyötör!? Sajnos mennem kell pár nap múlva colonoscopiára is, de rettegek tőle, hogy el fogok ájulni az 1 napi nem evéstől, béltisztìtástól. Minap egy rendezvényen rosszul lettem, megmérték a cukromat, nagyon alacsony volt, pedig aznap ettem is valamit.Felìrtak egy protonpumpa gátló gyógyszert, de rengeteg mellékhatása van, nem merem szedni.Tudna ajánlani nekem egy olyan gyógyszert, aminek nincs ennyi mellékhatása (a szédüléstől és a látászavartól félek (volt már mindkettő fül betegség és migrén miatt) , és refluxbetegségre jó.Sajnos visanne gyógyszert is kaptam, mert endometriózisom is van, és a betegtájékoztató alapján nem tudom, hogy szabad-e szednem savcsökkentő gyógyszerrel.Köszönöm

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza erosio témában

A vizsgálat során gyomorhurutot illetve felmaródást észleltek a gyomorban. A híg székürítést és a hasmenést ez nem igazán magyarázza. A soksavas állapot az állandó éhségérzet okaként felmerülhet. A savcsökkentőknek ritkán jelentkezik mellékhatása, így azt érdemes lenne elkezdeni szedni. A vastagbélvizsgálatra való előkészület során nyugodtan lehet cukortartalmú folyadékot inni, akár még rostmentes tápszert is, ha így tesz, nem szabadna problémának jelentkeznie. Ha ennek ellenére sem szeretné a savgátlót szedni, érdemes megpróbálni a fel nem szívódó savközömbösítőket (pl. Gaviscon oldat vagy tabl.) .

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. április 26., 08:04; Megválaszolva: 2015. április 26., 10:18
Kérdések és válaszok: Egyéb
Gyomor erosio
Tisztelt Doktor Úr! Gyomorproblémáim miatt gasztroenterológushoz fordultam, aki gyomortükrözést csinált nálam. A leletem a következő lett:...
Izomrángás
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Szeretnék tanácsot kérni annak tekintetében, hogy milyen szakorvost keressek fel, röviden összefoglalva az...
Magas konjugált bilirubin
szeretnék megkérdezni mit jelent ha magas a konjugált bilirubinom (érték 4,1umol/L) , magas a limfocita % (45%) , neutrofil % és eozinofil % viszont...
Hasi ultrahang utáni teendők
Édesanyámat a reumatológus orvos küldte el hasi ultrahang vizsgálatra, de hozzá még soká jutunk vissza a lelettel, ezért kérdezem, hogy a hasi...
Combfájdalom
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Egyik pillanatról a másikra tegnap kutyasétáltatás közben a bal combomban (kívül, fent) elkezdett minden lépésnél...