Sárga folt a látómezőben

Tiszelt Doktornő! Izoamil-nitrit belélegzés után, mintegy mellékhatásként gyakran jelentkezik nálam a tünet. Kb 10-15 percig egy halvány citromsárga foltot látok a látómezőm közepén, ha fehér felületre nézek. Az izoamil-nitritek hatása: hirtelen vérnyomáscsökkenés, ennek következtében emelkedett pulzus. Alapból magas vérnyomásom van (talán 140/90 az általános) . Számíthatok-e bármiféle tartós következményre? Felelősségteljes fogyasztó vagyok, ezért fordulok Önhöz segítségért, kérem vegye kérdésem komolyan. Válaszát köszönöm

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

Dr. Szanyi Andrea válasza izoamil-nitrit témában

Kedves Kérdező!

A két Ön által említett szer hasonló kémiai szerkezetű, de nem egészen ugyanaz. Az izopropyl-nitrit eufóriát okozó drog, használatának következménye lehet az Ön által észlelt sárga foltok, látáscsökkenést, látótérkiesést is okozhat. Az amil-nitrát értágító hatású, ezáltal vérnyomáscsökkenést okozó pszichoaktív szer, szintén eufóriát okoz. A felelősségteljes fogyasztó fogalma ebben az esetben nem helytálló, drogot nem lehet felelősségteljesen fogyasztani. Mielőtt tartós károsodást okozna, bármelyik szert is alkalmazza, hagyja abba.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. január 07., 18:21; Megválaszolva: 2015. január 15., 19:12
Kérdések és válaszok: Egyéb
Folyamatos Szédülés
Kedves Doktornő! A vérnyomásom már beállt. Ritmus zavarom nincsen. Az elmúlt 2 évben kb 5x volt szívultrahang. Múlthéten is volt. Számtalan EKG...
Pfizer covid vakcina
Tisztelettel érdeklődöm, hogy kaphatok e Pfizer covid elleni vakcinát, ha nemrég kaptam meg a csontritkulás elleni gyógyszeremet injekció formájában...
Folyamatos Szédülés
Kedves Doktor Nő/Úr! 2 éve szenvedek szédülékenységben. A szédülés jellege, kótyagos, enyhe egyensúlyzavar kíséri. A nap 24 órájában. Minden...
Szédülés és magatehetetlenseg
Idős nagymamám esetében írok. Demenciaja régóta fenn állt,naponta többször is rá kellett nézni, de a maga tempójaban ugyan, de jönni menni...
Orvosi vizsgálat
Tiszteletem. Volna egy olyan problémám, hogy folyamatosan zaklat a környezetem azzal, hogy homoszexuális vagyok. Tudni szeretném, orvosilag valamilyen...