Gyógyszer mellékhatás

Tisztelt Doktornő! Több, mint egy éve hasi és bélproblémáim vannak. 2016-ban eltávolították az epehólyagomat, utána nem volt vele gondom. Belgyógyászati vizsgálatokon túl vagyok, hasmenés okát nem találták. 2020. januártól kevert szorongásos depresszióra szedek reggel 10 mg Scippát, este 0,25 mg Rivotrilt. A hasmenés a reggeli, valamint a déli étkezések után jelentkezik, délután és este már nem, bármit eszem, ezért nem gondolok ételallergiára. Kérdésem: Okozhat-e a Scippa tartós hasmenést, s ha igen, hogyan építsem le, ill. mit szedhetek helyette az elvonási tünetek kivédésére?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszermellékhatás témában

Tisztelt Kérdező,

Nem jellemző, hogy tartósan hasmenés maradjon fenn a Scippa szedésekor. Ha azonban egyértelműen ennek szedésével hozható összefüggésbe, akkor érdemes lassan elhagyni, kb. 1 hónap alatt. Ha ezzel egyidejűleg csökken a tünet, ez igazolja ennek hatását. Ez esetben más gyógyszerrel érdemes próbálkozni.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. június 16., 14:29; Megválaszolva: 2021. június 17., 21:59
Kérdések és válaszok: Depresszió
Mocrim + ételek
Kedves Doktornő! A pszichiáter a Mocrim nevű gyógyszert írta fel nekem, és az lenne a kérdésem, hogy ehetek-e a szedése mellett tejsavóproteint...
Felborult lelki egyensúly
Tisztelt doktornő, én egy 38. életévemben járó férfi vagyok, aki úgy gondolja, hogy depresszió tüneteit mutatja a saját magán, persze ez csak az...
Mikor lesz vege?
Tisztelt Doktornő! Vilageletemben szorongó alkat voltam, es ragaszkodo. Mindig csak egy emberhez ragaszkodtam, es ha az nem csak velem foglalkozott akkor...
Mi az oka az éjszakai...
Bár dr. Fehér Gergelynek címeztem volna a kérdésemet, mint neurológusnak, de akkor felteszem itt: Arról szeeretnék információt kapni, hogy...