Lehet-e csontritkulásom?

2013.-ban diagnosztizált emlőtumor miatt 7 kemoterápia és 25 sugárkezelés után 2014-ben a jobb emlő eltávolítását követően újabb kemoterápát kapok! (tüdőáttét miatt) Az útóbbi pár hónap alatt farcsonti/keresztcsonti fájdalom, valamint derék, kar-alakult ki. A rtg.szerint: durva spond. fölrakódás, Scler.zárólemezek L/S rés beszűkült, vetületében vákum jel."Csontizotóp vizsgálatra csak jan.hóra kaptam időpontot, a fájdalmam sokszor elviselhetetlen. Kérdésem: ez lehetséges a kemoterápia mellékhatása, azaz csontritkulás? Válaszát előre is megköszönöm: Manyinagyi

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tóth Judit válasza csontáttét témában

Kedves kérdező!

A fájdalom sok dolog miatt lehet. Lehet a kemoterápia mellékhatása időnként csontfájdalom, végtagi zsibbadások, de sajnos a tüdőáttét jelenléte miatt a csontáttét sem zárható ki. (nyilván emiatt kért az onkológusa csontizotóp vizsgálatot is.)

A csontritkulás kevésbé jár fájdalommal, de természetesen ez sem zárható ki.

Ha vizsgálattal igazolódik a csontérintettség kiegészítő kezelést lehet adni az eddigi terápia mellé.

Addig a fájdalomcsillapító megfelelő tüneti kezelés.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Tóth Judit
Dr. Tóth Judit Onkológus, belgyógyász, aneszteziológus
Kérdés: 2014. december 11., 10:34; Megválaszolva: 2014. december 11., 19:26
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Most akkor jó vagy nem jó?
Érdeklődni szeretnék, hogy most akkor a tumor markerem jó vagy nem, mert semmit nem mondanak. A carcio-embrionalis antigénem 2,69 Cancer antigén 125:...
CT és MR eredmény elemzése
Tisztelt Doktornő! 2 évvel ezelőtt megállapított áttétes vastagbél daganat műtéti eltávolítása után kemoterápiás kezelésben részesültem...
Daganatos megbetegedések
Tisztelt Doktornő! 2 kérdést tettem már fel, idős egykori orvos édesapámmal kapcsolatban, aki 80 éves és kb 3-4 hete besárgult. Sok minden kiderült...