Hyperinzulinaemia, klimax vagy mégsem?

Hyperinzulinaemiát állapítottak meg nálam.2 éve van magas vérnyomásom, klímaxos tüneteim, izzadás, ingerlékenység, fáradtság.Híztam 20 kg-t.Állandóan hasmenésem van. Petefészek ciszták jönnek mennek, állandóan fáj a méhem.Voltam gyomortükrözésen, végbéltükrözésen/3 polipot távolítottak el/, ultrahangos vizsgálaton. Laboreredményeim szinte minden jó. Az össz tanács amit kaptam, hogy foggyak le és vegyek be loperamidot. Lánykoromban Stein Leventhal Syndromával műtöttek, kétoldali petefészek reszekcióm volt./Akkor is meghíztam, de műtét után lefogytam./Voltam három nőgyógyásznál, azt mondták nem klímax.Voltam endokrinológusnál, azt mondja klímax. Lánykoromban alcsony volt az ösztrogén szintem magas a tesztoszteron, most viszont normális./Bár azóta is szőrös vagyok./Choriogonin injekciót és Clostilbegit tablettát kaptam, hogy teherbe essek.Volt egy elhalt terhességem, aztán megszületett a kisfiam. Szülés után nem igazán kellett a fogamzásgátlásra gondolni, az orvos szerint ha terhes szerettem volna lenni, újra kellett volna szednem a tabblettákat+ az injekciók. 2 éve, 14 év után véletlenül teherbe estem/korom miatt ezt már nem vállaltam/. Problémáim azóta vannak magammal és a testemmel.Sokat dolgoztam, túlóraztam régen, utána napokig nem tudtam felkelni. "Látványosan épülök le."Látásom sokat romlott, szellemi aktivitásom nagyon gyér. Az állandó hasmenés a mindennapjaimat teljesen tönkre teszi.Félek elindulni otthonról. Lisztérzékenység kizárva.Pjazsmirigy normális, hormonok normális.Időnként a májfunkciós eredmények magasak.Széklet negatív. A körzeti orvos szerint fogadjam el magam így. /Táppénzen talán csak akkor voltam amikor volt a petefészek reszekcióm./ Tanácsot kérek, hogy mit csináljak.Valóban 44 évesen ílyen hirtelen kell, hogy az ember leépüljön? Klímax ez vagy még sem? A hyperinzulinaemiára az orvosom nem mondott semmit.Vannak időszakok amikor azt mondom, hogy akkor megyek már csak orvoshoz, ha visznek, mert már elegem van.Vannak időszakok, hogy kutakodok az interneten és válaszokat várok.De Én magam nem vagyok orvos......csak elkeseredett. Reménykedve várom válaszát egy jó tanáccsal! Köszönettel!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a hyperinsulinaemia témában

Kedves Kérdező! A helyzet ismeretlenül nem túl egyszerű. Nem gondolom, hogy klimaxa lenne, mert az általában azért későbbi iőpontban szokott jelentkezni, de a hyperinzulinaemia a PCO része (Stein-Leventhal Sy). Ez, ahogy Önnél is, részben műtéttel, részben konzervatívan oldható meg, bár sok a sikeretelen helyzet is. Érdemes lenne Metformint szednie és étrendi tanácsot kérnie dietetikustól az életmód változtatásához, ennek első lépésben mégiscsak háziorvoshoz kellene mennie, másrészt viszont dietetikust találhat orvosi segítség nélkül is. A lélek egyenesebe kerülése is fontos azonban, ha lehet, egy pszichológus felkeresését is érdemesnek tartanám. Sok sikert kivánok!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2010. augusztus 11., 15:10; Megválaszolva: 2010. augusztus 12., 12:17
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Emelkedett éhgyomri cukorérték
Tisztelt Doktornő! 55 éves nő vagyok, 165 cm magas és 57 kg, sportos testalkatú. A most 25 éves fiammal terhességi cukorbeteg voltam, azóta nem volt...
Terhesség, keton a vizeletben
Tisztelt Webbeteg! 18 hetes kismama vagyok. Ir diagnózissal, 42-es BMI-vel. Évek óta 160gr ch diétát tartok, több-kevesebb sikerrel.A terhességem óta...
Terhességi cukorbetegség
Kedves Doktornő! 20 hetes kismama vagyok, 4.babámat várom. Otthon méregettem a cukrom, s mivel mértem rossz értékeket.. (7.8-8 evés után 1 órával)...
Esti inzulin
Tisztelt Doktornő! Feleségem szülés után let cukorbeteg. Immár 23 éve. Az utóbbi időben nem tudja kontrollálni a cukorszintjét. Főleg az...
Deflazacort Bőrgyulladásra
Nem Magyarországon kaptam a kezelést, de egy tályogra deflazacorte tartalmú szteroidot kaptam amit 5 napig 2x 30 mg szedtem. Nagyon sok rosszat olvastam...