• Vitaminok, nyomelemek
        Elnevezés

        Mangán

        Típus Mikroelem
        Alapvető tudnivalók A mangán kis mennyiségben található a szervezetben (mintegy 10-20 mg), ennek ellenére részt vesz számos enzim felépítésében és működésben.
        Miben játszik szerepet? Enzimek alkotóelemeként részt vesz a szénhidrát- és zsíranyagcsere folyamatában; a fehérje-, DNS- és RNS-szintézisben, illetve sz úgynevezett mukopoliszacharidok termelésében.
        Hiánya esetén Nem ismert.
        Túladagolása Nem ismert.
        Mekkora mennyiségben van rá szükségünk? A felvett mangán mindössze 3-4 százaléka képes beépülni a szervezetbe, gátló tényezők esetében pedig még ennél is rosszabb lehet az arány. Ilyen akadályozó elem a szervezet számára fölös mennyiségű vas és a kalcium. A mangánszükséglet az alábbi értékekben adható meg: 0-6 hónap 1; 7-12 hónap 1; 1-3 év 1,2; 4-6 év 1,7; 7-10 év 2,5; 11-14 év 4; 15-18 év 4; 19-30 év 4; 31-60 év 4; 60 év felett 4; Terhesség 4; Szoptatás 4; Nehéz fizikai munka 4,5; Stressz 4,5; Dohányzás 5; Alkohol fogyasztás 5; Menopauza 4.
        Milyen táplálékokban található meg? A legtöbb mangán a gabonafélékben található, azon belül is elsősorban azok héjában, így célszerű teljes kiőrlésű készítményeket fogyasztani. A gabonaféléken kívül a dió és a mogyoró tartalmaz mangánt.
        Hasonló találatok - Vitaminok, nyomelemek
        Hirdetések

        Új keresés

        Vitaminok, nyomelemek - (utolsó feltöltés: 2019-09-18 10:54:20)