Oltási reakciók téma

Ha gyógyszer vagy oltás után lesz rosszul a gyerek - Mi a teendő?

WEBBeteg - Dr. Vas Felícia Emese, csecsemő- és gyermekgyógyász

A gyógyszeres kezeléseket követően vagy a különböző oltások beadása után fellépő reakciók, várható és nem várható mellékhatások, illetve allergiás reakciók érthetően ijesztenek meg sok szülőt. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a témában.

Nőknél gyakoribbak az erős oltási reakciók - Miért?

WEBBeteg.hu - Fazekas Erzsébet, újságíró, lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus

Általános megfigyelés, hogy a COVID-19 elleni oltásokat követően többnyire a fogamzó korú nőknél alakultak ki súlyosabb oltási reakciók. Mi lehet a magyarázat?

A COVID-19 elleni első oltás utáni erős reakció a korábbi fertőzöttségre utalhat

WEBBeteg - Fazekas Erzsébet, újságíró

A COVID-19 elleni vakcina első dózisára adott erős válaszreakció, azaz a ritkán előforduló jelentős mellékhatás(ok) megjelenése, a szakértők véleménye szerint azt jelezheti, hogy a beoltott egyén korábban már átesett a koronavírus-fertőzésen.

A tű látványa miatti rosszullét volt a legkomolyabb mellékhatás a HPV elleni oltás során

ÁNTSZ

A védőoltásoknak lehetnek nem kívánatos következményei (mellékhatásai), azonban az esetek túlnyomó többségében ezek átmeneti, maguktól elmúló tünetek, mint például az injekció helyén fellépő fájdalom, bőrpír az oltás helyén vagy a szövetek helyi duzzanata, esetleg fáradtság, fejfájás, láz.

Kotroczóné Antal Teréz: Láttam vastüdőben élő embert

WEBBeteg

Sokat hallani arról, hogy – elsősorban az angolszász országokban – ismét megjelentek olyan betegségek az oltásellenes mozgalom terjedésének eredményeképp, amelyeket már szinte eltűntnek hittünk. Kevesebbet hallani azonban arról, hogy hazánkban mi a helyzet. Kotroczóné Antal Terézt, Békés megyei vezető védőnőt kérdeztük a védőoltások hazai helyzetéről.

Igen ritkák a gyermekkori védőoltások miatti súlyos reakciók

MTI

Igen ritkák a gyermekkori védőoltások által kiváltott súlyos reakciók - erősítette meg egy új elemzés, amely szerint a vakcináknak nincs közük a leukémiához, az MMR-oltás nem okoz autizmust, ellenben ha a nem oltott gyerekek elkapják a vakcinákkal megelőzhető betegségek valamelyikét, életminőségüket rontó szövődmények is sújthatják őket.

"39 fokos lázam lett H1N1 oltás után - Normális ez?"

WEBBeteg - Dr. Rákóczi Éva

"24 éves férfi vagyok, a védőoltás beadása után 3 nappal megbetegedtem, a lázam 39,3 fokos is volt. Mi az esélye annak, hogy szövődmény alakulhat ki?" Az orvos válaszol.