• Az aszpartám édesítőszer fogyasztása biztonságos

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az energiamentes édesítőszer biztonságos használatát erősítette meg a Brit Ipari Biológiai Kutatási Szövetség újabb vizsgálata.

        A Food and Chemical Technology c. nemzetközi szaklapban látott napvilágot a Brit Ipari és Biológiai Kutatási Szövetség (British Industrial Biological Research Association) legújabb vizsgálatának eredménye, amely kimondja, hogy az aszpartám energiamentes édesítőszer fogyasztása biztonságos.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

         

        A Marinovich és társai által jegyzett publikáció a mostani vizsgálati eredmények mellett összefoglalást ad az elmúlt 22 év aszpartámmal kapcsolatos jelentős kutatásairól, amelyek egyértelműen az édesítőszer biztonságos alkalmazását támasztják alá. Tudományosan bizonyítható, hogy az aszpartám fogyasztása nem hozható kapcsolatba az agydaganat, a stroke, a mellrák, a hasnyálmirigyrák, a vérképzőrendszer daganatos megbetegedéseinek kialakulásával és a koraszüléssel.

        Ez a legújabb tanulmány is megerősíti az EFSA, az SCF, az Egyesült Nemzetek Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete és az Egészségügyi Világszervezet (JECFA) és több mint 100 ország szabályozó ügynökségének eddigi véleményét az aszpartám biztonságosságáról.

        Aszpartámot 30 éve használnak az élelmiszeriparban. Az alacsony energiatartalmú édesítőszerek lehetséges alternatívát jelentenek az egészségtudatos fogyasztóknak és a súlygyarapodást elkerülni vágyóknak, valamint a cukorbetegeknek.

        A Nemzetközi Édesítőszer Szövetségről


        A Nemzetközi Édesítőszer Szövetség (ISA) egy, a belga törvények szerint bejegyzett, az alacsony energiatartalmú édesítőszerek gyártóit és felhasználóit képviselő non-profit szervezet.

        Az ISA-t elismeri az Európai Bizottság, nemzeti és nemzetközi szabályozó hatóságok, valamint az Egészségügyi Világszervezet, nem kormányzati megfigyelői státusszal rendelkezik a nemzetközi élelmiszerügyi szabványokat megállapító Codex Alimentarius Bizottságban.

        További információkért kérjük, látogasson el a következő, angol nyelvű, oldalra: www.info-edulcorants.org>>

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Fehérjedús, kalóriaszegény, egészséges majonéz is készíthető

        Köztudott, hogy a majonéz egy kalóriadús étel. Testépítők kifejlesztettek egy kalóriaszegény, zsírszegény, egészséges változatot, amit tojásfehérjéből, zsírszegény olajból, mustárból készítenek. Sóval, borssal és édesítőszerrel fűszerezve.

        Mikor milyen édesítőszert válasszunk?

        Az ételeink édesítésére a legelterjedtebb természetes édesítő manapság a kristálycukor (szacharóz, répacukor) és a méz használata, ugyanakkor már nagyon sokféle édesítőszer közül választhatunk a boltok polcairól. Nem kell aggódnunk, ha az édesítőszerek mellett döntünk, semmilyen egészségügyi kockázattal nem kell számolnunk az általánosan fogyasztható mennyiségen belül.

        Tények és tévhitek az édesítőszerekről

        A cukorral és az édesítőszerekkel kapcsolatban számtalan tévhitről hallhatunk, olvashatunk, olykor egymásnak ellentmondó információkkal is találkozunk. Ezek közül némelyek valós tényeken alapulnak, némelyek azonban teljesen alaptalanok.

        Mire kell figyelni a csokoládéválasztásnál!

        A csokoládé alapvetően egy egészséges étel. A jó csoki (70+%-os) tobzódik a káliumban, cinkben és szelénben és egyéb jótékony hatású ásványi anyagokban. Az étcsokoládé segít visszaállítani az erek rugalmasságát, és megakadályozza, hogy a vérsejtek a véredények falához tapadjanak. Fontos tehát, hogy magas kakaótartalmú csokoládét válasszunk. Emellett érdemes még a cukortartalomra is odafigyelni. Vannak ma már olyan természetes édesítőszerekkel édesített csokoládék, amiknek az élvezeti értéke nem csökken és az édesítőszernek a feldolgozása sem terheli a szervezetet. Ilyen édesítőszer például az eritrit.

        Karácsonykor is lehet egészségesen étkezni!

        A süteményekben a cukor ma már kiváltható egészséges édesítőszerekkel, a fehér rizs, krumpliköret helyett pedig egészségesebb a zöldségköret vagy a barna rizs. Húsok közül pedig a legegészségesebb választás a hal, ami amúgy is a karácsonyi menü szerves része.

        Cukorpótlás: a legjobb alternatívák édesítésre

        Manapság már szinte mindenki hallott arról, hogy az egészséges étrendben nem ajánlott az egyszerű szénhidrátok túlzott fogyasztása. Ez az ajánlás nem csupán azok számára érvényes, akik valamilyen betegségben szenvednek (mint például a cukorbetegség vagy az elhízás), de megszívlelendő tanács minden egészségtudatos ember számára. Igen ám, de akkor mit válasszunk helyette, ha mégis valamilyen édes ízűt szeretnénk enni vagy inni, vagyis mivel édesítsük ételeinket és italainkat?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        A hiperhidrózis egy kellemetlen egészségügyi probléma, amire van hatékony orvosi megoldás.
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetések
      • Szavazás

        Korábbi szavazások