• A halfogyasztás tovább előnyei

        Szerző:
        WEBBeteg

        Hét fejlődő országban, mintegy 15 ezer idős emberrel elvégzett felmérés szerint a rendszeresen halat fogyasztóknál kisebb a szellemi leépülés kockázata.

        Kínában, Indiában, Kubában, a Dominikai Köztársaságban, Mexikóban, Peruban és Venezuelában kérdeztek ki összesen 14.960, 65 év fölötti embert étkezési szokásaikról.

        Hirdetések

        A demencia (elbutulás) jelenléte 19 százalékkal valószínűbb volt a halat legritkábban vagy soha nem fogyasztó emberek körében, mint azok között, akik akár minden nap ettek halat.

          A halevés és omega3 zsírsav

        A halhús rendszeres fogyasztását, a benne lévő, többszörösen telítetlen zsírsavak miatt valamennyi kardiológiai diétás tanácsadó javasolja. Nagy vizsgálatok igazolták, hogy ez a fajta "mediterrán" étrend jelentősen csökkenti a koszorúér-betegség kifejlődésének kockázatát.
        Halevés és omega3 zsírsav>>

        Brit szakemberek az American Journal of Clinical Nutrition című szaklap augusztusi számában tették közzé megállapodásaikat.

        A felmérés egyszeri kikérdezésen alapult, ok-okozati összefüggést, hátteret nem vizsgált - hangsúlyozta az Emiliano Albanese által vezetett kutatócsoport, amelynek tagjai a londoni King,s College munkatársai voltak.

        "További érdemi bizonyítékokra van szükség" - írták tanulmányukban, hozzátéve, hogy a felmérésben részt vett emberek követéses vizsgálatát tervezik annak megállapítására, hogyan hat az agyműködésre a gyakori halfogyasztás.

        Omega-3 zsírsavak - idegsejtvédő hatás

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A kutatók úgy vélik: amennyiben a hal védőhatással bír az öregedő agyra, az előny az omega-3 zsírsavból származhat, amely bőséggel található olyan halakban, mint a lazac, makréla vagy a tonhal.

        Laboratóriumi kísérletek igazolták, hogy az omega-3 zsírsavaknak vannak olyan tulajdonságaik, amelyek távol tarthatják az elbutulást: védik az idegsejteket, csökkentik a gyulladást és segítenek megelőzni az úgynevezett amiloid fehérjék összetapadását. Az utóbbi az Alzheimer-kóros páciensek agyában megfigyelt jelenség.

        A kutatók elemzésük során figyelembe vettek egyéb, az étkezésen kívüli tényezőket is, például a résztvevők bevételét, iskolázottságát, életmódját, estleges dohányzását.

        Kiderült, hogy ezek a szociális-gazdasági változók nem magyarázzák meg teljesen a leépülésben tapasztalt eltéréseket.

        (MTI)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Túlzott izzadás

        Dr. Bodnár Edina

        Mi okozza a hiperhidrózist, és mik lehetnek a következményei? Mit tehetünk?

        Verejtékmirigy-gyulladás

        Cs. K., fordító

        A betegséggel járó stressz kezelhető, és van rá mód, hogy jobban érezze magát!

        Megelőzhető-e az Alzheimer-kór?

        Ajánlott a rendszeres szellemi tréning, valamint az agyi erek (és egyben a szívkoszorúerek) elmeszesedésére hajlamosító rizikófaktorok kiiktatása, továbbá a fej sérüléseinek kerülése. Ezen túlmenően a tudomány még nem tudja biztosan, mit tehetnénk az Alzheimer-kór megelőzéséért.

        Kevés halat fogyasztunk

        Az európai átlagtól a halfogyasztásban igencsak le vagyunk maradva. Bár az elmúlt években egyre közkedveltebbek lettek a keleti konyha ázsiai ízei, ahol a halas vagy egyéb tengergyümölcsei-fogások nem ritkák. Annak ellenére, hogy a szusi többnyire nyers halból készül, a magyar emberek körében egyre népszerűbb ez a japán ételkülönlegesség.

        A vegán táplálkozás lehet a hosszú élet egyik titka

        Táplálkozáskutatók arra az eredményre jutottak, hogy azoknál a népcsoportoknál, ahol kizárólag növényi eredetű ételt fogyasztanak, sokkal több a matuzsálemi kort megérő egyének száma, mint azoknál, ahol húst is fogyasztanak. Akik a növényi táplálékok mellett halat is esznek, azoknál is szintén megfigyelhető az életkor-növekedés. Az ilyen étrenden élőket hívják pescovegánoknak.

        A vegán táplálkozás lehet a hosszú élet egyik titka

        Táplálkozáskutatók arra az eredményre jutottak, hogy azoknál a népcsoportoknál, ahol kizárólag növényi eredetű ételt fogyasztanak, sokkal több a matuzsálemi kort megérő egyének száma, mint azoknál, ahol húst is fogyasztanak. Akik a növényi táplálékok mellett halat is esznek, azoknál is szintén megfigyelhető az életkor-növekedés. Az ilyen étrenden élőket hívják pescovegánoknak.

        A traumás agysérülések növelhetik a demencia kockázatát

        A 2,8 millió, Dániában élő ember egészségi adatainak elemzésére épült vizsgálat eredményei szerint az egy, vagy több traumás agysérülést elszenvedett embereknél 24 százalékkal nagyobb valószínűséggel jelentkezett demencia, mint azoknál, akiknek nem volt agysérülésük - írta a BBC News.

        Az alvászavar sietteti az elbutulást

        Egy tanulmány szerint azoknál az idős nőknél, akik az alváshoz kapcsolódó légzési rendellenességben szenvednek, nagyobb a kockázata a gondolkodásbeli és memóriazavar kialakulásának - számolt be a Medheadlines portál.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA