Homályos látás, szemfáradtság

Tisztelt Doktor Úr! Január végén azt vettem észre, hogy a bal szememmel homályosabban látok. Szemészeten -1es cilinderes dioptriát állapítottak meg, más problémát nem láttak. 6 és fél éve volt PRK-s lézeres látásjavító szemműtétem mindkét szememre (kb. -2ről) , így nem számítottam rá, hogy egészségesként ilyen hamar elkezd visszaromlani a szemem. Egyik kérdésem az lenne, hogy mitől alakulhatott ki a cilinder, ha korábban nem volt ilyen problémám? Másrészt a látásromlást okozhatta, hogy az utóbbi 1 évben jelentősen megnőtt a laptop mellett eltöltött időm, mivel most online kell dolgoznom home office miatt, míg korábban nem számítógépről dolgoztam? Ezen kívül eleinte két szemmel nézve csak utcai digitális kijelzőknél, ill. feliratos filmet nézve tűnt fel, hogy nem teljesen éles a felirat, de mostanában gyakrabban feltűnik általánosan is laptop és mobilhasználat közben is, és akár már fél óra "képernyőtől" elfáradnak a szemeim. Az elmúlt egy hétben többször éreztem a bal szemöldökömnél, szemhéjamnál zavaró érzetet, fájdalomnak még nem mondanám, de olyankor tartósan fennállt. Ezt mi okozhatja? Mit tudnék tenni, hogy ne fáradjanak el olyan hamar a szemeim a képernyőtől? Érdemes lehetne valamilyen szemcseppet használni, és ha igen, akkor milyet? És mit tudnék tenni, hogy ne romoljon tovább a szemem? Valamilyen vitamint érdemes lenne szednem? A jobb szememmel szerintem továbbra is jól látok, a bal szemem mintha kicsit romlott volna, de ezt így nehéz megítélni. Jelenleg nem használok semmilyen korrekciós eszközt, szemész azt mondta, hogy mivel a jobb szemem a vezérszemem, ezért ez nem probléma. A választ előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Cserháti Zoltán válasza szem, monitor, fájdalom, dioptria témában

Kedves Hölgyem!

A lézeres látásjavító műtéteket követően ritka esetben, de "visszamaradhat", ill. romolhat még min. a szem dioptriája. Az Ön esetében valószínűleg korábban is megvolt ez a -1.0D cylinder, azonban nem vette észre. Az emberek többsége nem vesz észre 0,5-0,75D cylinert, hiszen az agyunk képes ezt kikorrigálni. A mai világban egyre többet ülünk monitor előtt, és ez jelentősen megterheli a szemünket, így saját véleményem szerint ez hosszútávon tud ártani a szemünknek, pl. száraz szemet okozhat és befolyásolhatja a szem fénytörését. Az előbb említett problémát egyébként úgy hívják, hogy számítógépes látás szindróma (Computer Vision Syndrome, CVS, Digital Eye Strain), aminek egyik fő tünete az Ön által leírt kissé megfoghatatlan "szem fáradtság". A szemvitaminokat csak meghatározott betegségek (pl. időskori macula degeneráció) egyes típusaiban javasolt, Önnek nem javasolnám. Tartósítószermentes műkönnyet mindenképpen javasolt kipróbálni, ám ha a panaszok nem javulnak, mindenképpen javasolnék egy szemészeti vizsgálatot a területileg illetékesz szemészeti szakrendelőben. Ha látását továbbra is rossznak érzi én azt gondolom, hogy legalább a monitor, tv előtt javasolt egy szemüveg viselése.

Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. április 11., 12:54; Megválaszolva: 2021. április 15., 08:38
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Dioptria kérdés
Tisztelt Doktorúr! A kérdésem ugyan nem szemészeti problémából eredő, de mégis nagy segítség lenne a szakmai válasza. Egy szerep...
Látásromlás oka így tisztázható?
Tisztelt Doktorúr! 22 éves fiú vagyok, és elég hirtelen kialakuló látásromlás miatt megyek a szemészetre. Ott végeznek elvileg egy "szemnyomás"...
Áttetsző dudor a szemfehérjén
Tisztelt Doktor Úr! Néhány napja reggel lettem figyelmes a jobb szememen megjelent áttetsző dudorokra. Napközben “bejáratódott” elmúlt a...
Látási problémák
Kedves Doktor Úr! Pár hete furcsán látok, olyan a látásom, mint aki egy kicsit részeg, nehéz a fókuszálás, nagyon fárad a szemem. Száraz is...
Glaukóma és más gyógyszerek
Édesanyám glaukómás, én 53 éves nő vagyok. A múlt héten én is elmentem szemnyomást méretni, az eredmény 19 és 23. Egy hónap múlva visszarendelt...