Ppi adag felezése

Tisztelt Doktor! Tavaly április végén napi 40 mg pantoprazol szedését írta elő a háziorvos, mert torkomban reflux nyomait látta egy más irányú panasz vizsgálata során.Két hónap után nem szedtem a gyógyszert tovább, mert belekerültem egy hasmenéses fertőzésbe.Ezután kezdődtek a problémáim, változó intenzitással.Gyomorfájás, néha égés, émelygés, étvágytalanság, száraz és keserű szájíz tünetek csak nappal.Ez idő alatt, kb 3hónap kicsit több, mint 3kilót fogytam az átlagos 65kg körüli testsúlyomból.Szeptember elején háziorvos laborba küldött, melyen csak az ALP érték volt kissé emelkedett, egyébként negatív.Panaszaimra 2x40mg Nolpazat kaptam, és szinte már az első adagtól jobban lettem. Az elvesztett kilók is lassan visszatértek, az étvágyammal együtt.Kétszer is próbáltam a gyógyszer adagot megfelezni, kevés sikerrel, mert panaszaim, igaz enyhébb formában, de visszatértek, kevésnek bizonyult az egyszeri 40mg. Az is igaz, hogy egy nagyobb adag étkezés után, vagy idegesség, feszültség hatására gombócérzés, édeskés váladék, nyelőcsőégés jelentkezett, ezen két korty Salvus víz enyhített.Hetedik napja ismét próbálkozom a gyógyszer adagjának csökkentésével, 2x20mgot szedek.Nem tudom ilyen hosszú idő után nem alakult-e ki hozzászokás a gyógyszerhez, mert nem vagyok teljesen panaszmentes! Létezik, hogy el kell telni egy bizonyos időnek, hogy a szervezet alkalmazkodjon a kisebb adag gyógyszerhez? Azt is említenem kell, hogy már 23éves korom óta kezeltek gyomorpanaszokkal, egészen 48 éves koromig szedtem gyógyszert kisebb-nagyobb szünetekkel köztük ppi gátlót is 20mgot, Tartok az említett nagy dózisban szedett gyógyszer mellékhatásaitól, ami a súlyos máj illetve egyéb károsodást illeti! Körülbelül mennyi idő telhet el míg átáll a szervezetem, mire számítsak, panaszaim ismét fokozódhatnak? Mivel tudnám elősegíteni ezt a folyamatot.Elég szorongós, ideges típus vagyok, amin a változókor is csak rontott.Családunkban örökség a gyomorprobléma, a reflux.Várom válaszát, köszönettel!

Dr. Plósz János válasza gyógyszeres kezelés témában

Tekintettel az évek óta fennálló panaszokra, érdemes lehet Helicobacter jelenlétét vizsgálni a gyomorban (ennek jelenléte fenntarthatja a savas panaszokat) . A kisebb dózishoz nem kell a szervezetnek hozzászoknia, ha panasz van mellette, akkor nem elég a dózis. A PPI szerek biztonságosak, nem kell komoly mellékhatásra számítani több éves használat mellett sem. Érdemes lehet más PPI hatóanyagot is megpróbálni, mert időnként előfordul, hogy tartósabb használat során csökken az adott szer hatékonysága.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. május 03., 09:48; Megválaszolva: 2018. május 05., 08:40
Kérdések és válaszok: Reflux és gyomorfekély
Megoldások csendes refluxra.
Tisztelt doktor úr, 45 éves vagyok, 25 éve szenvedek a csendes reflux tüneteitől. -Reflux tünetek, melyek nálam nem jelentkeznek: felső hasi...
Gyomortükrözés
Tisztelt Dr Úr! Nemrégiben voltam gyomortükrözésen , nen igazán kaptam magyarázatot hogy az alábbiak mit jelentenek pontosan ezt szeretném...
Hasi ultrahang lelet
Tisztelt Doktor! Hasi Uh vizsgálaton voltam 2021 nyarán, amit 2023 januárjában újra megismételtem. Változás nem történt pozitív és negatív...
Reflux és bordaív mögötti fájdalom
Tisztelt Doktor Úr! 2021. Januárjában nagyon felerősödtek a refluxos tüneteim. Akkor kezdődő nyelőcsőfekélyt, epés refluxot, rekeszsérvet...
Reflux gyógyszeres kezelése
Tisztelt Doktor úr, kérdéseim orvosilag diagnosztizált, több éve fennálló, nyákos felköhögéssel, torokkaparással, torokégéssel...