Frusztráció

Tisztelt Szakember!

27 éves nő vagyok, két és fél hónapja állítottak le a Xanaxról, kemény bentfekvéses pszichoterápia mellett,  amit 17 évig szedtem..Először nagyon szenvedtem, de pár hét alatt a hosszú évekig tartó belső remegésem, amit mindig csak egy újabb adag gyógyszer mulasztott el, elmúlt. Ez nagyon jó, de sajnos iszonyúan frusztrált vagyok, sőt, néha agresszív, önmagammal szemben is. Borderline-hisztrionikus vagyok, emellett neurotikus alkat. Jelenlegi gyógyszereim: Spitomin, Depakine és Mizapin. Ez utóbbitól sajnos híztam 4-5 kg-ot. Járok rendszeresen orvoshoz, de arra gondoltam, hogy kikérem az Ön véleményét is, hogy meddig lesz még ezekre a gyógyszerekre szükségem. Sajnos a Depakine-tól a gyomrom fáj (refluxos vagyok) , a Mizapin hizlal. Nincs munkám, pedig már nagyon szeretnék függetlenedni anyagilag, ez is frusztrál. És még annyit szeretnék megkérdezni, hogy lehet, hogy a BZD 'hiányzik' még a szervezetemnek?

Maradok köszönettel: L.Veronika

Dr. Balogh Andrea válasza pszichiátriai betegség témában

Kedves Veronika!

Az, hogy a felsorolt gyógyszereket mennyi ideig szükséges szednie, az függ a diagnózisoktól és korábbi betegségeitől. Szorongásos betegségek kezelése minimum 6 hónap, de átlagosan 12 hónap, szükség lehet hosszabb időre is. Depresszió fennállásánál a tünetmentesség elérése után 6-7 hónap antidepresszáns kezelésre van szükség, ha már korábban is előfordult a betegség, akkor évekig is eltarthat a terápia. Mellékhatások megjelenése esetében, annak súlyosságától függően szükség lehet váltásra is. Ezt jelezze kezelőorvosának. A benzodiazepin nem csupán testi, hanem pszichés függőséget is okozhat, ez tovább is eltarthat mint a testi megvonásos tünetek. Vizsgálat nélkül nem tudom megmondani, hogy erről van-e szó, vagy pedig a betegségei nincsenek még gyógyult állapotban. Konzultáljon pszichiáterével ha nem megfelelő az állapota.

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. április 07., 18:27; Megválaszolva: 2010. április 07., 18:27
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Depressziós a testvérem
Testvérem egy éve depresszióban szenved. Fél kimenni az utcára. Hangokot hall, amit az orvos csillapított vagy inkább megszüntetett. De mivel tegnap...
Lehetséges veszélyes kombinációk
Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Halmozott diagnózisú pszichiátriai beteg vagyok, először pánikbetegséget, majd mániás depressziót, később...
deperszonalizációs
astz hiszem deperszonalizációs es derealizaciom van. nagyon alom szeru alpotba vagyok mostansag. ki lehet ebbol teljesen gyogyulni? mar 2 honapja tart. neha...
Nem fáj?
Tisztelt Doktor Hölgy/Úr! Segítségét kérném az alábbiakban. Ez év januártól járok pszichiátriai szakrendelésre. Rivotril...
Gyógyszerfüggőség
Tisztelt doktor Ur! Lányommal kapcsolatban kérnék segítséget.27 éves. Magatartás zavar miatt vittem pszihiáterhez 15 éves korában, de terápia...