Szerotonin magas

Kedves Doktornő. Stresszes időszak után 3 hónapja kezdődő alvászavarom miatt stresszhormormonokat nézettem FEBRUÁR VÉGÉN (Adrenalin, noradr. Dopamin, szerotonin). A szerotoninszintem éhgyomorra reggel a vérben 10x több, mint a normál (<25 helyett 259.00). Már, amikor pánikbeteg voltam 2017-ben es 2019-ben is nézettem es akkor is 5x több volt. Most nagyon megijedtem, mert 3 hete alvássegitő antidepresszánst is szedek (yarocen 15 mg) és nagyon félek nehogy még több legyen mivel az antidepi még jobban emeli a szintet. Olvastam a szerotonin szindrómarol. És most nagyon kétségbe vagyok esve, hogy mitől lehet ilyen magas a szerotonin vérszintem. Tudna ötleteket adni, illetve, hogy hova menjek, milyen vizsgálatokra? (államiban junius végére van időpont). Van esély rá, hogy nem daganat miatt magas az érték? Nagyon félek.köszönettel!

Dr. Pálvölgyi Rita válasza Laborértékek eltérés témában

Tisztelt Kérdező, a vérben található magas érték nem ad közvetlen információt az agyban lévő szerotonin szintről, és semmiképp nem utal szerotonin szindrómára. Ez utóbbi több, egyidejűleg szedett szerotonin visszavételt gátló készítmény hatására alakulhat ki. Önmagában a Yarocen terápiás dózisa nem okozhat ilyet. Endokrinológushoz kéne fordulni a vérben megemelkedett szerotonin szint további kivizsgálása céljából. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2023. március 23.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Paranoid viselkedés belátás nélkül
Tisztelt Doktornő, azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy mit tehetek akkor, ha az élettársamnak (52 éves férfi) hónapok óta üldözési mániája van,...
Antidepresszáns gyógyszerinterakció
Tisztelt Doktor Nő! Tavaly szeptemberében kezdtek kezelni pánikbetegséggel, szorongással. Szédüléssel járó panaszok, izzadás, erős szívdobogás, homályos...
Antidepresszáns váltás
Tisztelt Doktornő! 12 évig szedtem Cipralex 20 mg gyógyszert, (kevert szorongásos, depressziós tünetek miatt) amely tökéletesen bevált, teljesen jól éreztem...
Megőrülhettem?
Tisztelt Doktornő! Harmad éves orvostanhallgató vagyok. Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy tavaly novemberben a vizsgaidőszakom előtt erős pánikrohamokkal...
Furcsa testi tünetek lelki alap?
Kedves Doktornő! Az én problémám január közepén kezdődött, amikor is kiderült egy nőgyógyászati probléma (petefészek ciszták) mivel az orvos azt mondta,...
Rivotril egyéb készítményekkel
Üdvözlöm! Pánikbetegségemre napi 3x0,5mg Rivotrilt szedek, Leiden heterozigóta betegségem is igazolt. A kérdésem az lenne, hogy a fogászati kezelésem során...