• Képtelen vagyok aludni, mi a teendő?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        1 éve folyamatosan kávéval, illetve pörgető szerekkel edzem. Nem magas dózisúak, azonban közvetlen előtte ittam és ráedzzve olyan flow állapotba kerültem, amilyet nélküle képtelen voltam elérni, ezért rendszeresen, heti 3-4x használtam. 2 hónappal ezelőtt egy keményebb edzés után csináltam egy hülyeséget. Erre a felpörgött flow állapotra nagyon sok alkoholt megittam energiaitallal, ezután pedig egy csík kokaint fogyasztottam. Annyira kicsinálta az idegrendszerem, hogy 5 napig nem tudtam aludni, sürgősségire kellett bevinni, ahol kaptam Frontint, amitől 1-2 órát sikerült kikapcsolni, azonban a felírt altatókat képtelen voltam szedni, mert utána teljes depresszió, letargia uralkodott rajtam. Nyugtató teák segítségével 3 hét szenvedés után újra tudtam aludni pár órákat, azonban azóta nincs számottevő változás. Képes vagyok 2-3 óra mélyalvásra, azonban utána csak felszínesen alszom, fekszem. Ennek ellenére napközben energikus állapotban vagyok, olyan érzés, mintha folyamatos pörgésben lennék, mégis hulla fáradt vagyok. Hátul a kisagy tájékon érzem, mintha folyamat pörögne az agyam. Eddig félig ülő testhelyzetben tudtam csak feküdni, mert vízszintes állapotban, melegem lett, tele ment a fejem vérrel. Az alváshiánytól egyre többször félrever a szívem, emlékezetkieséseim vannak, letargikus a hangulatom, amin egyedül az edzés utáni dopamin, ami segíteni tud, viszont ettől még nehezebben kapcsolok ki. Érzéseim teljesen eltompultak, nem érzem, ha elfáradok, nem érzem mikor éhes vagyok, csak amikor már szédülök és rosszul vagyok. 2 hónapja teljesen felhagytam a koffeinnel és egyéb pörgető szerekkel. Napról napra úgy érzem, hogy nem bírom tovább. Próbálkoztam szakemberek segítségét kérni, eddig eredménytelenül. Mi a teendő, kihez forduljak ezekkel a fizikai tünetekkel? Köszönöm előre is a segítségét!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a abúzust követő dekompenzáció témában

        Tisztelt Kérdező, Pszichiáter kollégát ajánlanék. Lehet, hogy a nyugtató mellett, vagy helyett egyéb gyógyszert volna érdemes beállítani átmenetileg. Olyat, ami az alvást is hatékonyabban támogatja. Le fog csengeni egyébként ez a felzaklatott állapot magától is valószínűleg, csak talán hosszabb idő alatt. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. április 18., 20:42; Megválaszolva: 2020. április 19., 17:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig a gyógyszereket az első alkalomkor, betartottam abszolut a szabályokat...és mégis..újra...
        Kedves Doktornő! Már nagyon sok éve szenvedek pszichés problémákkal. Sok problémám van, de a legnagyobb nehézségek a nagymértékű szorongás és félelem. Állandóan attól félek, hogy valami történni fog. Minden napos visszatérő félelmem,...
        Jó napot kívánok! Novemberben az egyik reggelen, félálomban nagyon erős halálfélelmet éreztem, ami azóta sem múlt el. 3-4 hónapig napközben is éreztem,utána egy ideig csak amikor elaludtam és félálomban voltam. Először 8 éve jelent meg...
        Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem. Mivel az alvásom is borzalmas volt ebben a közdelembe, így az orvos antipszichotikumot írt fel....
        Jó napot. Van egy olyan problémám miszerint egy debreceni orvos felírt nekem amizulpiridet. 200 mg dózisban 2x1 tablettát, két évvel ezelőtt. Mikor nem szedem be akkor tisztán gondolkodok, nem érzek nyomást a fejemben de ha beszedem, eléggé...
        Ödvözlöm az édes apám már lassan három hete van depresszióban mit javasol . Kérhetnék egy telefonszámot ? Nem tud aludni Szedte Frontint de attól rosszul lett és ezért abbahagyta és most szedi a Stihl NOX ot és azzal pár órát tud aludni de...
        Tisztelt Doktor! Az volna a kérdésem hogy depresszió lehet-e?! Le tört érzés nincs koncentrációm és a memoriám is nagyon gyenge! és közbe régi emlékeim vannak elém kivetítve valamikor nevetek is pont úgy mint az emlékembe vagy ha meg...
        Tisztelt Doktornő! Gyógyszer leállításban vagyok. Sikerült 3 hónap alatt a Rexetin 20mg (1-1-0), Mirzaten q 30mg (0-0-1), Lamolep 100mg(1-0-1)-ről mostanra :Rexetin(0-0-0),Mirzaten(0-0-0)-ig eljutnom. A lamolepre azt mondta az orvos, hogy az tart...
        Tisztelt Doktornő, amit rólam lehet tudni, hogy 17 éve koromban skizofréniát állapítottak rajtam, azon belül hebefréniát, és skizofrénia utánni depressziót. A tűneteim amit tapasztalok mai napig, hogy szociális aktivitasom visszaesik, beszéd...
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem csupán annyi lenne, hogy a REMOTIV EXTRÁT lehet e együtt szedni a Scippa 5 mg gyógyszerrel? Ezek mellé még szedhető a Frontin is?